יוסי גבני הוא ההבטחה הגדולה של השלום העולמי ושל עולם הסטנדאפ

 

יוסי גבני, קומדיההרבה אנשים שואלים אותי ילדי הקומדיה (כי הם חושבים שזה השם שלי), איך יוסי גבני התחיל את דרכו, ואני עונה להם  בצמד יוסי וטירן באקדמיה לצחוק, תוכנית הדגל של קשת, שהייתה כל כך דגל שכעבור עונה אחת הורידו אותה לחצי התורן. מאז הוא הספיק לעשות הרבה, השתלב בעולם הפרסום כשלט מעל איילון, סומן כדבר הבא בסטנדאפ, עד שמישהו העיר לו, והשתלב במועדונים המצליחים בדרום ת"א ובתוכניות שיש אנשים שצופים בהן כמו מחוץ לחוק.

 מתי גילית שאתה מצחיק?

"כשאנשים צחקו…  באמת, רק כשאנשים צוחקים זה ברור לך, רק אז אתה קולט – אני מצחיק! האגו אומר 'אתה מלך!', הראש אומר 'אתה גדול!', האלכוהול אומר 'תיגע למלצרית בתחת!' ואז כולם אומרים 'אל תבוא יותר למועדון הזה'".

באת מענף הפרסום. מה מצחיק בזה?

"חחחחחחח, ממש לא באתי מפרסום. נאלצתי למכור את נשמתי לשטן ולעבוד בפרסום כדי שיהיה לי כסף בזמן שאני  מנסה להיות סטנדאפיסט. פרסום זה התחום הכי נוראי בעולם, זה לא מצחיק בכלל. זה רשע טהור! לקרוא לביסלי עמוס כימיקלים ונוטף שמן 'חטיף חיטה' כדי שזה יישמע בריאותי לאמהות נאיביות זה פשוט רשע! כשעבדתי בפרסום ניסיתי לעשות פרסומות מצחיקות וחמודות בלי שקרים. בגלל זה כנראה פיטרו אותי מכל משרד שעבדתי בו. חחחח זה מצחיק :)".

מי הקומיקאים שהשפיעו עליך?

"מה שיפה זה שכולם משפיעים! הטובים נותנים השראה ונקודות לשאוף אליהן וגם הגרועים משפיעים – הם מראים מה לא לעשות, מה פתטי ומה כבר ישן ולא מצחיק. אבל האהובים עליי הם דייב שאפל, לואי סי קיי, ביל מאהר, ביל בר, כריס רוק, אדי מרפי ודניאל חן, שהוא הכי מצחיק אותי בעולם".

 את ההזדמנות הראשונה שלך קיבלת בתוכנית "האקדמיה לצחוק". מה קרה לצחי איראני?

"שמע, הוא מאוד הצליח בעולם מאז האקדמיה, בעיקר בעולם הערבי. הכור האיראני זה על שמו".

אני לא ערבי. אני פרסי
אני לא ערבי. אני פרסי

מה אתה חושב על היוצרים הקומיים של היום?

"שהם הרבה יותר מצחיקים מהיוצרים הקומיים של אתמול…"

 סומנת כ"דבר הבא" בסטנדאפ. מה הדבר הקודם?

"להיות כישלון חרוץ. זה לא קל להיות כישלון חרוץ, צריך להשקיע. לקום כל בוקר ולהיות כישלון, לעבוד שעות נוספות בלהיות כישלון, לפעמים רק בשעה 4-5 הייתי שם לב שהייתי כישלון כל כך חרוץ שלא הספקתי לאכול צהריים".  

מה המילה שהכי מצחיקה אותך ולמה?

 "אפרכסת… זו פשוט מילה כונפה. זו לא מילה כוסית כמו 'רלוונטי' שכיף לזרוק אותה למשפט… אפרכסת זו מילה כונפה, אתה פשוט מתעלם מקיומה".

אתה משתתף בתוכנית "מחוץ לחוק" שבה סטנדאפיסטים מדמים בית משפט. מה לדעתך צריך להיות העונש המקסימלי על פאנצ' לא מוצלח?

 "יש עונש! לצלם פרק עם שגיב פרידמן. כפי שאתה רואה נענשתי הרבה על פאנצ'ים גרועים  עד היום…"

מה תפיסתך הקומית?

"לצחוק על מה שכולם צוחקים עליו – זה מצחיק, לצחוק על משהו שעדיין לא צחקו עליו – זה גדול, לצחוק על משהו שאפילו לא חשבו עליו – זה גאונות".

מה צבע העור האהוב עליך?

"לבן אשכנזי חיוור עם נגיעה אדומה של כאף שטות"

עמוד רשמיותו

***

אירועים קרובים ומצחיקים
ערבי ילדי הקומדיה

Comments

comments

מה חשבת?