האם הסטנדאפיסט עידן ברקאי הוא מלך הקומדיה של התחנה המרכזית?

צילום: סמדר כפרי

השמועות מספרות שהסטנדאפיסט   עידן ברקאי נולד בשם עידן רבינוביץ'. לאחר מפגש עם אמרגנו הציע לו זה לשנות את שמו לברקאי, כי אשכנזי לא יצליח בעולם הסטנדאפ הקשוח, לכן שינה את שמו לברקאי כמו הסטנדאפיסטים דודו ברקאי, אייל ברקאי, משה ברקאי ועומר ברקאי. שינוי השם הביא לו הצלחות רבות, כמו הופעות רבות אצל חבורות הסטנדאפ השונות והופעה ב"בורר", ובעיקר הצלחתו המטאורית – מורה בישראל. אך עד מהרה התמכר לקראק והתאבד בתאו. לאחר התאבדותו התראיין לילדי הקומדיה.

מתי החלטת שאתה רוצה להצחיק?

לא יודע בדיוק. תמיד ניסיתי להצחיק כי אני לא יודע להתנהג מספיק טוב.

בבורר שיחקת דמות של סטנדאפיסט. כיצד עלה הרעיון?

אני שמח שהעלית את ההשתתפות שלי בבורר (גידי, החבר הכי טוב של יודה לוי לפרק שלם  – ע"ב). את השאלה הזאת עדיף להפנות לרשף לוי (תסריטאי הבורר – ע"ב), אבל אני מניח שהוא שאל את עצמו מה העיסוק הכי פתטי שאפשר לתת לדמות הכי פתטית ואשכנזייה בסדרה, והוא הלך על רואה חשבון שמנסה להיות סטנדאפיסט. הסדרה צולמה לפני שהתחלתי לעשות סטנדאפ, אז כנראה לרשף לוי יש יכולות נבואיות. אני מקווה שהוא פחות נבואי לגבי הרצח האכזרי של הדמות שלי בסוף הפרק. שני כדורים בבטן זה לא צחוק. הה, חבר?

(מרשף לוי נמסר: "אני לא מתראיין אם אני לא מקדם משהו")

מי הקומיקאים שהשפיעו עליך?

בדרך כלל אנשים שמצחיקים אותי ו\או שלוקחים את הקומדיה שלהם עד הסוף, וויל פרלבן סטילר, ג'רי לואיס, ריקי ג'רבייס, ראסל בראנד, מל ברוקס, כריס קאטןפיל הארטמן, סטיבי ניימדרופ, דודו טופז בתקופה של האורנג'דה והאמת שגם את דודו טופז של יום הדין, כריס פארלי, וויל ארנט, ג'ים קארי, הווארד סטרן, כריס דה-ליהחניבעל בורס, לואי סי קיי, ג'ים ג'פריז, ניימי מק'דרופ, דאג סטנהופ, ג'יימס ניימדרופיני, אדי מרפי, דייב שאפל, ביל בר, אביתר חלימי, אקשן ברונסון, דיין קוק, תום יער, מורן קל, ארז בירנבוים, עמית חשאי, יוסי גבני, דניאל חן, גדי וילצ'רסקי, יותם ישי, צח רוקח, עמית וצחי רבינוביץ', אורי שלו, יפתח חוצב, עמית קלינג, MC NAMEDROPPP, יורן דוידי, הבחור שעם יורן דוידי, ניב מג'ר, תם אהרון, מיכאל הנגבי, אודי כגן ותומר פישמן-ניימדרופברגר.

אתה שייך לדור של סטנדאפיסטים שפייסבוק הוא חלק מהחומרים שלהם. מה לדעתך צריך לעשות לסטנדאפיסטים שאין להם פייסבוק?

ההיסטוריה כבר תשפוט אותם

.

מה אתה חושב על הקומיקאים של היום?

יש הרבה.

כמורה, מה התלמידים חושבים שהוא השיעור הכי מצחיק?

השיעור של עידן ברקאי.

מה המילה שהכי מצחיקה אותך?

עידן ברקאי

למה שינית את השם מרבינוביץ' לברקאי ומה דעתך על נומרולוגיה?

לא אהבתי את רבינוביץ'. הוא היה מעצבן והרס לי וגרם לי נזקים רבים. הוא גם הרג לי את אחד החתולים. נאלצתי לשנות לברקאי ולהתחיל הכל מחדש ממש כמו אבות אבותינו שגורשו מספרד. בנומרולוגיה חתול = מוות.

ברקאי זה השם העברי של לוציפר בברית החדשה.

"עידן ברקאי? אהבתי את החומרים המוקדמים שלו". לוציפר
"עידן ברקאי? אהבתי את החומרים המוקדמים שלו". לוציפר

מה התפיסה הקומית שלך?

חייב להאמין במה שאתה אומר גם אם הסיבות שלך מפוקפקות

אם היית משחק בארץ עיר והיה יוצא חי"ת, איזו חיה היית רוצה להיות?

עידן ברקאי.

 

שאלת בונוס לבחירת המרואיין: מה הסוד התל-אביבי שלך?

אין לי שום דבר.

(הוא בחר את השאלה הזו).

***

העמוד הרשמי של עידן ברקאי

Comments

comments

מה חשבת?