איזה קטעים-קטעים מצחיקים מספרים לא בהכרח מצחיקים: "שלושים וחמישה במאי"

"הכי טוב שתצבעי את קו המשווה הטיפשי שלך בצבע נגד חלודה," אמר הסוס, "ואז הוא לא יחליד כלל."          

35

איזה קטעים. הפעם קטע מתוך ספרו של אריך קסטנר "שלושים וחמישה במאי", הוצאת אחיאסף

 

 

הם עמדו לפני גדר עץ גבוהה שעליה שלט. ועל השלט היה כתוב:                      כאן מתחילה ארץ הבטלנים                                                                    הכניסה חינם! ילדים בחצי מחיר!

דוד רינגלהוט החליק בזהירות מעל גבו של הסוס, בחן את השלט ואת הגדר וקרא לבסוף: "משהו לא מסתדר לי פה."                                                       "מה זאת אומרת?" אמר הסוס                                                                  "בגדר אין כל פתח," אמר הדוד, ועכשיו הבחינו גם האחרים שהם לא רואים דלת בגדר. קונרד נעמד על גבו של נגרו קבלו, החזיק בקצה הגדר ורצה למשוך עצמו כלפי מעלה.רינגלהוט תפש ברגליו של הנער, "אתה פתי שאין שני לו בני," הוא לחש, מה אתה חושב, שלארץ הבטלנים מגיעים בטיפוס מאומץ על הגדר? הרי מבעברה השני של הגדר חיים  האנשים העצלנים ביותר בעולם. אלה יטפסו?"

*

 

אשה אחת בודדה החזיקה מטאטא וקרצפה את רצועת הפלדה.                      "מה את עושה כאן?"                                                                              "אני מנקה את קו המשווה," ענתה האשה.                                                  "מה? זה קו המשווה?" קרא קונרד והצביע על רצועת המתכת הבוהקת.         "ולמה את מצחצחת את הדבר הזה?" שאל הסוס.                                      "היו לנו כמה סופות מונסון במשך שלושה ימים," האמרה המנקה,"גלים התנשאו לגובה בית בן שלוש קומות והבוקר החלה חלודה להצטבר על קו המשווה. אז עכשיו אני משפשפת את החלודה, כי אם החלודה תמשיך לכרסם את המתכת, עלול קו המשווה לקרוס ואת יתרסק לו כדור הארץ לרסיסים."         "הכי טוב שתצבעי את קו המשווה הטיפשי שלך בצבע נגד חלודה," אמר הסוס, "ואז הוא לא יחליד כלל."                                                                 "הוא מוכרח קצת להחליד," ענתה המנקה,"כי אחרת אני עלולה לאבד את מקום העבודה שלי."

 

לרכישת הספר שלושים וחמישה במאי באתר סימניה

Comments

comments

מה חשבת?