חשיפת ילדי הקומדיה: נדב בושם קיים נדב בושם הוא שחקן וקומיקאי המוכר ממופע הקאלט "ישבנים קוראים שירה", מופע פארודי-סאטירי על ערבי שירה עם ההוא מרנו פסקאל ועוד אחד. הוא עשה גם דברים אצל ליאור שליין ובטלוויזיה וגם תיאטרון, אבל למי יש כסף לזה ? כמו כן הוא רב מכר של פטריק זיסקינד. את הראיון איתו החלטתי לערוך בג'ימייל ולא באאוטלוק למרת לחצים מצד טוקבקיסטים של מיקרוסופט.

מתי גילית שאתה מצחיק?

"בגן הילדים כשהבנתי שאני לא החתיך ולא מלכת הכיתה".

התפרסמת יחסית בזכות המופע "ישבנים קוראים שירה". תוכל לספר לנו על חוויותיך כישבן. איך זה התחיל ומה הנזקים?

"להיות ישבן בתל אביב זה דבר לא פשוט בכלל. קודם כל יש תחרות מאוד גדולה והביקוש רק הולך וגדל. מפריע לי שבעקבות המופע מתייחסים אליי לא כאל אמן אלא כאל התחת של המדינה".

התחת של המדינה. לא נדב

מי הקומיקאים שהשפיעו עליך? "האחים מרכס, וודי אלן (הסרטים המוקדמים), ג’ק למון ב’חמים וטעים’, מושונוב בראבא וגליקמן, ג’וליאן שגראן ומונטי פייטון והרב בא גד כמובן".

יובל שגב, שותפך ל"ישבנים", קיבל חשיפה גדולה ב"רנו פסקאל", ב"ארץ נהדרת", ב"אמא'לה" עם אורנה בנאי, ב"של מי השורה הזאת" ועוד, ואף הקים את חברת ההפקות "קקי הפקות". אתה לא. יש כאן אפליה על רקע מיני?

"לחלוטין! הערוצים המסחריים מפחדים מנשים חזקות – תראה מה קרה למרגלית צנעני".

מה אתה חושב על הקומיקאים כיום?

"תרבות המיינסטרים והפוליטקלי קורקט מאיימת לחסל את הקומדיה וכל מי שחותר נגד זה הוא מבורך בעיניי. בארץ אני מאוד אוהב את גורי אלפי ואורנה בנאי וקרן מור (‘יום האם’ זו דוגמה מצוינת להכי לא פוליטיקלי קורקט שיש. "ומעבר לים – אין על סיינפלד בשידור חוזר – תרופה לכל מרפא. לארי דיוויד ב’תרגיע’ וכל דבר בריטי הרי הוא משובח".

השתתפת בתוכנית הלילה של ליאור שליין. בפני מי היית רוצה להתנצל במיוחד, דיוויד לטרמן, קונאן אובראיין או ג'יי לנו? זו ההזדמנות.
"אני רוצה להתנצל בפני ערוץ 10 שנכנס לחובות רק בגלל דרישות השכר המופרזות שלי".

איזו מילה הכי מצחיקה אותך ולמה?

"אני מתלבט בין צ’ילבה לכוניפה – שילוב מרגש בין מזרח למערב' ובמילה אחת – ציונות'

דמות שאתה מזוהה איתה היא "שמחה בביוף", דודה מתנחלת חמודה המופיעה בערבי שירה. איתה הופעת ב"ישבנים" ובמופעי יחיד. מה דעתך על חוק "נדב בושם", שהציע ח"כ בן ארי, ולפיו גבר חילוני מהמרכז המתחזה לאישה מתנחלת מקבל סעיף פסיכיאטרי על שמו?

"אני בעד לגמרי אבל רק אם החוק יחול גם על אנשים שנהנים מכפל התחזות כמו נועה תשבי – גם מתחזה לתושבת המדינה וגם לשחקנית – יש גבול".

מה התפיסה הקומית שלך אם יש כזו?

"המושלם הוא שילוב בין דמות שתיכנס ללב ומילים חדות שייכנסו לראש. לא לפחד להעז, לא לפחד להיות מטופש, מכוער, מגוחך ולצחוק על עצמך – קומיקאי טוב הוא כמו אביר אמיץ מהאגדות שמגיע להציל את הנסיכה – הקהל".

כשיש לך 15 דקות תהילה מה אתה עושה עם שאר הזמן?

"נכנס לדיכאון, מתמכר למשככי כאבים ומתכנן את הקמבק הגדול"

נדב בושם בתמונע. דף שחקן שמחה בביוף בשיר על רוני סופרסטאר

Comments

comments

מה חשבת?