בעקבות העיבוד האמריקאי של "תאג"ד" שהוכרז השבוע, יונתן עמירן מתאר איך ייראו "רון", "משיח", "האחיות המוצלחות שלי" ועוד סדרות באמריקה

ישראל היא מעצמה של הרבה דברים. סטארט-אפ, עגבניות קטנות ובשנים האחרונים גם פורמטים. ישראל מוכרת הרבה פורמטים לארצות זרות והרבה מהם הן קומדיות. למשל ״רמזור״ או ״סברי מרנן״ שהפכו ל-Traffic Light ב״פוקס״ ו-Your Family or Mine ב-TBS. שתי הסדרות האלו שרדו בקושי עונה אחת באמריקה, אבל זה לא מונע מהאמריקאים להמשיך לרכוש סדרות כמו ״נבסו״ או ״תאג״ד״, שהשבוע נודע שרשת פראמאונט עובדת על פיילוט שמבוסס עליה בשם 68 Whiskey בהפקתו ובימויו של רון הווארד, במאי הקולנוע המצליח שיש לו גם מוניטין מכובד בעולם הטלוויזיה בזכות הפקת וקריינות ״משפחה בהפרעה״. הגרסה האמריקאית תעביר את העלילה לאפגניסטן, ותיכתב על ידי רוברטו בנאביב שכתב בעבר ל״העשב של השכן״ ו״על הקצה״. ומפני שאנחנו גם אומה של חולמים החלטתי לנצל את ההזדמנות ולדמיין אילו עוד סדרות ישראליות תוכלנה למצוא חיים חדשים באמריקה.

Messiah’s Diner-משיח

בעיבוד הזה לסדרת הרשת שהפכה לסדרת טלוויזיה של אודי כגן, כוכב ״רוק 30״ ו״סאטרדיי נייט לייב״ טרייסי מורגן מככב בתור ״מסייה״, זמר אר אנד בי לשעבר שמנהל מסעדת סול פוד בעיירה קטנה במרכז ארצות הברית. מצטרף אליו כוכב ״סאטרדיי נייט לייב״ אחר, בובי מויניהן, בתור עוזרו, זיק. בתפקיד ארמונד השף, כוכב ״בארי״ ו״מהומה במשרד״ סטיבן רוט, וכוכבת ״משפחה בהפרעה״ ו-Search Party אליה שאקוואט בתור עוזרת המטבח השפויה מארי. בתפריט: דגים מטוגנים, תפוחי אדמה והופעות מוזיקליות מדהימות של טרייסי מורגן, המוכשר בתחום הזה.

"משיח" גרסת אמריקה

רון-Ron

כוכב ״הכל לטובה״, אדם פאלי, מככב בתור רון פלדמן (לא צריך אפילו לשנות את השם!), מאבטח עצלן וחסר שאיפות. בקורס נהיגה מונעת הוא פוגש את אנה (כוכבת SNL ססילי סטרונג) שאיתה הוא מנהל מערכת יחסים קרובה אך אפלטונית. בסדרה נפגוש גם את חברו בני (כוכב ״אטלנטה״, לאקית׳ סטנפילד) והוריו בגילום מארי סטינברג׳ן ולארי מילר (שהחליף בדקה התשעים את ג׳פרי טמבור, מסיבות ברורות). הגרסה האמריקאית של יונתן עמירן (איאן קרמל?) הצטלמה לסצנה אבל ירדה בעריכה.

האחיות המוצלחות שלי-Three Sisters

בקומדיה זו בהפקת איימי פולר, כוכבת ברוד סיטי, אילנה גלייזר,  מככבת בתור נטלי סמול, האחות האמצעית והמפונקת בשלישיית אחיות שננטשות על ידי ההורים שלהם. כוכבת ״ליידי בירד״ סירשה רונן משחקת את מונה, האחות הקטנה שלומדת בקולג׳ (היוצרים האמריקאים לא רצו להזיז את הדמות שלה לאפגניסטן) ושחקנית האופי האהובה ג׳ודי גריר, הזכורה מתפקידים ב״משפחה בהפרעה״ ו״עולם היורה״ משחקת את האחות הגדולה אודרי. עם מלא שחקנים אהובים בתפקידים קטנים כולל כתבת הדיילי שואו לשעבר ג׳סיקה ויליאמס בתור ליזי, השותפה של מונה בקולג׳, כוכב ״צ׳ילדרנס הוספיטל״ רוב קורדרי בתור רוני, המורה של מונה, כוכב Nathan For You ניית׳ן פילדר בתור אית׳ן, ידיד חנון של נטלי, סולן מארון 5, אדם לווין בתור היזיז של נטלי ודייוויד לטרמן בתפקיד נשיא ארצות הברית.

"האחיות המוצלחות שלי" גרסת אמריקה

על הספקטרום-The Spectrum

בדרמה-קומית המרגשת הזו, כוכב ״קומיוניטי״ דני פודי חוזר לעולם האספרגר בתור רון סלמה, בחור בשנות השלושים לחייו שחולק דירה עם קבוצה של אנשים אחרים על ספקטרום האוטיזם. כוכבת ״סאטרדיי נייט לייב״ נאסים פדרד מדהימה בתור זואי, וזאק צ׳רי, שאתם אולי מכירים בתור הבחור שאוכל כנפי עוף ב״קראשינג״ מוצא תפקיד פריצה בתור עלי, אוטיסט בתפקוד גבוה. תצחקו ותבכו.

שבאבניקים- Witnesses

חבורת עדי יהוה צעירים בברוקלין מתמודדים עם דייטינג, תרבות ותככים בזמן שהם מצלצלים לאנשים בפעמון כדי לשאול אותם אם הם שמעו את המילה הטובה. כוכב ״בארי״ ו״ימים מאושרים״ הנרי ווינקלר מככב בתור המנהיג שלהם ג׳וזף בראון (לא הפעם הראשונה שמשחק לא יהודי). קניה ווסט מופיע בתפקיד עצמו, פוגש את העדים ומתלהב מהאופנה שלהם. בהשראתם הוא מוציא ליין חדש בשם Yeezy Witness.

Comments

comments

מה חשבת?