אי אפשר לאיית סטנדאפ בלי ארז קליימן, אם מוסיפים סטדפ

ארז קליימן, הסטנדאפיסט הוותיק,  מוכר לשומעי הרדיו וגם לאלו שאין להם אוטו מהגשת הפינה הקומית בתכנית של "שי ודרור". הוא גם הגיש  פינה בתכנית הידועה "העולם הבוקר"  בערוץ 2. כיוון שמדובר בקומיקאי מבריק הנחשב לנקי, החלטנו לארח אותו לקראת הסדר.

מתי הבנת שאתה רוצה להצחיק?

"ברגע שהבנתי שזה עוזר לי לשרוד מול הילדים החזקים בגן".

הרבה מהסטנדאפ שלך עוסק בזוגיות. איך זה מסתדר עם שיעור הגירושים באוכלוסייה?

"אני חושב שגירושים הם חלק מזוגיות. החלק הפחות נעים והפחות כיף והרבה יותר יקר. בכל מקרה, גם המתגרשים היו פעם בזוגיות… ככה שהם מבינים, אני מקווה, על מה אני מדבר בכל מה שקשור לזוגיות".


מי הקומיקאים שהשפיעו עליך?

"גדלתי בקאמל קומדי קלאב וכשהגעתי לשם, צעיר ומתלהב מחיפה, אחד מאמני הבית שהכי הצחיקו אותי היה רועי לוי, וכשמישהו מצחיק אותך אתה אוטומאטית מושפע ממנו. אז רועי לוי".

הייתה לך פינה קבועה אצל שי ודרור. מה יותר מפתיע, שיחה מפתיעה או דרור?

"דרור הפתיע בענק, למרות שבדיעבד, באחת השיחות שהייתה לנו, מיד בסוף תכנית שצילמנו ביחד, הוא זרק לי איזה חצי רמז. באותו רגע לא ייחסתי לזה חשיבות. בתכלס? גם היום לא. אני מת עליו. לא נמשך אליו, אבל מת עליו. רק לשי אני נמשך".

מה אתה חושב על הקומיקאים של היום?

יש בישראל המון קומיקאים (וקומיקאיות!) מעולים. יש המון שמות שלא שמעת עליהם, אבל הם מופיעים שנים, והם מוכשרים, חרוצים ובעיקר מצחיקים. לך למועדוני סטנדאפ, לך לברים חשוכים ואפלים, עם שלושים איש בקהל ותמצא שם אוצרות".

הגשת פינה גם ב"העולם הבוקר". למה לעזאזל לקום מוקדם?

"שמע, זה היה בשישי, הייתי בלי רכב, ההורים בחיפה, ככה יצא להם לראות אותי לפחות פעם בשבוע במשך חצי שנה. זה חסך לי ביקור ועל הדרך הכרתי אנשים מעולים".

ארז בבוקר
ארז בבוקר

מה המילה שהכי מצחיקה אותך ולמה?

"אחת השאלות הכי קשות בעולם. כל כך הרבה דברים מצחיקים אותי ואני לא מצליח למצוא מילה אחת. עבור".


בתחרות בין ביפ לקומדי סנטרל למי היית נותן פרס ניחומים על היעדר קהל?

"ביפ היה ערוץ נישה מעולה, בועט, מקורי וכייפי והייתה לי הזכות לעשות שם כמה דברים. לצערי הוא כבר לא קיים אבל תמיד יש התקווה שהוא יקום מחדש ויתקמבק. קומדי סנטרל לצערנו הוא רק מספר בשלט, אין שם באמת ערוץ כי אין שם באמת כסף. כשהיה שם כסף היו שם תכניות מקור מצוינות, כמו 'מחוץ לחוק'  המעולה ועוד".

מה התפיסה הקומית שלך?

"אל תעליב ואל תפגע. תצחיק".

לו היו נותנים לך שלוש משאלות, כמה משאלות היית מבקש?

"התשובה שלי לשאלה על המילה שהכי מצחיקה אותי? אז כזה".

Comments

comments

מה חשבת?