הליצן פאולו נאני בכיתת אמן בינלאומית גם לישראלים – ראיון

הליצנות היא בהחלט לא אומנות נשכחת של קרקסים, הופעות לילדים ודמויות מוזרות בסימפסונז. זו אומנות חיה וקיימת שאפשר ללמוד ממנה. זה הנושא שעומד במרכז המפגשים שארגן בית הספר למשחק ניסן נתיב. ביום חמישי (9.9.21) ערך הליצן אלדד פריבס מפגש מבוא עם עבודותיו של הליצן הבילאומי פאולו נאני וגישת הליצנות הייחודית שלו. היום (13.12) תיערך סדנת אמן בינלאומית עם פאולו נאני. ומחר (14.9) ייערך מפגש עם הליצנים המובילים בישראל.

פאולו נאני הוכתר על ידי עיתון "לה רפובליקה" האיטלקי כליצן הגדול ביותר בימינו, ופסטיבל הבמה בדנמרק העניק לו פרס לאות כבוד. למרות שהוא מופיע ברחבי העולם, הוא הסכים לענות לילדי הקומדיה לשאלות לפני כיתת האמן היום.

מה תפקיד הליצן בימינו?

לדעתי, תפקיד הליצן להזכיר לכולם שהחיים (יכולים להיות) מסיבה.

מה ההבדל בין המופעים לילדים למופעים למבוגרים?

אתה לא יודע את זה? נסה להופיע עם "המלט" לילדים ואז תדע.

איך הקורונה השפיעה עליך?

היא הפכה אותי ליותר יצירתי. סוף סוף היה לי זמן לעבוד על שתי הופעות שרציתי לעבוד עליהן הרבה זמן. בדרך כלל אני יוצא במופע חדש בכל חמש-שש שנים ואז בסיבוב הופעות עולמי. אבל ב-2021-2020 היה לי זמן!

מה ליצנים ישראלים יכולים ללמוד מליצנים איטלקיים?

תלוי מה הם יודעים או לא יודעים על ליצנים. ולא יודעים מה ליצנים ישראלים יודעים או לא… אני לא יודע מה לענות על השאלה הזו, אבל בטח יש דברים שאני יכול ללמוד מהם.

מי הליצנים הכי גדולים בעולם כיום?

אני לא מכיר את כל הליצנים בעולם. אז אני יכול לענות בדרכי המוגבלת על המעט ליצנים שאני מכיר. אני אוהב את פיטר סנאב, דיוייד שיינר, סלבה פולונין וג'ים קארי, שהוא גם ליצן נהדר.

אילו טיפים יש לך לליצן המתחיל?

תלמד קצת מכל דבר: ריקודי סטפס, פלמנקו, אקרובטיקה, היפ הופ, כלי נגינה, קסמים, זריזות ידיים, שירה, סגנונות שונים וכן הלאה. אני אומר קצת מכל דבר, כי אם תלמד הרבה פלמנקו למשל, כל התנועות שלך ייראו כמו פלמנקו, ואז תערבב הכול במגע אישי.

והכי חשוב, להבין שלהיות ליצן זה לא אומר להיות סימפטי או נחמד. אתה חייב ללמוד גם דרמה, לכן הזכרתי את ג'ים קארי כליצן נהדר. הוא קומיקאי נהדר אבל גם שחקן דרמטי. כשחושבים על זה, כל הקומיקאים הגדולים הם גם שחקנים דרמטיים: רואן אטקינסון, רובין וויליאמס, צ'רלי צ'פלין וכו'.

מה מצחיק אותך?

פ יטר סנאב, דיוייד שיינר, סלבה פ ולונין, ג'ים קארי וכו'.

להרשמה לסדנת אמן ולמפגשים נוספים.

Comments

comments

מה חשבת?