עולה לראש ערוץ הכיבוד ביקורת

עולה לראש – הרפתקאות משונות, עקומות, סתומות – ובעיקר מצחיקות | ביקורת סרט

הקומדיה הקולנועית "עולה לראש"  של שלישיית ערוץ הכיבוד, איך הכול התחיל? לידוי (דור מוסקל), אסתמה (עומר ריבק) ושקד (רותם קפלינסקי) פרצו לחיינו בסערה אי-אז לפני הקורונה, בזכות הקומיקאי איתי עמוס שהציע לנו באיזה לילה שתוי "בואו נראה סרטונים של ערוץ הכיבוד".

אז ראינו.

אמנם הקונספט של שלישיות בידור וסאטירה אינו זר לנו, אבל אלה בדרך כלל צומחות באופן אורגני (כלומר נפגשות בצבא), ובדרך כלל אינן צומחות מתוך תוכניות בידור מצליחות כמו החבורה הזאת.

להרשמה לניזולטר

דור מוסקל ועומר ריבק, אז כותבים (ואחר כך גם מככבים) ב"ארץ נהדרת" ועכשיו אצל "טייכר וזרחוביץ" ועוד מיני תופינים, חברו אל רותם קפלינסקי, עורך הוידאו. השלושה לא היו בדיוק טירונים לא מוכרים כבר אז, ואת הניסיון שלהם הפכו לפרודיות צבעוניות, מהוקצעות ומופקות להפליא, וגם קורעות מצחוק. את השנים הבאות הם העבירו כנראה בהשקעת שעות הפנאי המעטות שלהם בעוד כמה כאלו, ובסוד כמוס מוחלט בהחלט – בכתיבת הסרט באורך מלא שאליו יתחברו כל אלה, עולה לראש.

קראו עוד:

קומדיות בטלוויזיה –  חודש יולי

נגה ד'אנג'לי  _ ראיון ר-ציני

וידיאו קומדי – סרטונים מצחיקים, 7.5-23.4

כדי להגשים את החזון הבלתי מתפשר הצטרף אליהם הבמאי דניאל אדר, המוכר בין היתר מעבודות עם הקומיקאית תום יער ומשלל סדרות – מ"ליהיא תעשי לי ילד" שעסקה בליהיא גרינר, דרך סדרות עלילתיות כמו "המלון של פיני" ועד "היהודי החדש" עם גורי אלפי.

אחרי שנה עם תום יער בתיכון של הכפר הירוק, אדר כנראה היה מוכן לחזור קצת לתיכון ביחד עם השלישייה שלנו, בסרט עולה לראש: לתיכון, ולצבא, כי השלישיה שלנו כתבו את סרט החלומות שלהם, ובחלומם הם גם הלהקה המצליחה בארץ, וגם עדיין בתיכון בגיל מתקדם-משהו (אבל עם כורסאות מסאז', נרגילות וקורקינטים חשמליים, וגם עם שתי האמהות של אסתמה, חלי ורחלי, עלמה זק ואורלי זילברשץ, שיהיו בריאות וישירו הרבה) במסגרת הסטטוס "תלמידים לשימור" – שפירושו אנשים שמכניסים יותר מדי כסף מכדי שמישהו ירצה לתרום אותם לצבא – עד שקורה משהו, והם כבר לא.

פה אנחנו נכנסים לטריטוריה המוכרת של סרטי "גיוס נעים" הזויים (והחבורה נהנית מאד לחלוק להם כבוד משועשע), אבל היא תקבל טוויסט עדכני וצבעוני כי בכל זאת אנחנו גם בשנות העשרים המטורפות עם הפוסט-קורונה, שנים שבהן הסמארטפון מולחם לכולנו ליד, משפיעני הרשת הם הרשעים הכי מרושעים (כי בדיסני אין יותר רשעים מאד האנס מפרוזן, מישהו צריך להקריב למען כולם ולקחת את התפקיד על עצמו), לק ג'ל הוא תענוג קבוע ופעילות חברתית פאר אקסלנס (אני היחידה שהוא לא מחזיק לה יותר משבועיים?) והחברות היא מעל הכל, גם של בנים, בייחוד של בנים. 

כמו שחברינו ילמדו בסדרה של הרפתקאות מסעירות ברחבי גלילות בואך מצפה רמון ושומקום, בבסיס להקת היח"צ וגם גדוד 77, שם יפגשו הם והסוכנת שלהם דיגלה (תום יער) את המפקדת שרונה טייכר (רותם סלע בפאה מחרידה) והמנהל האומנותי ירמי (ערן זרחוביץ'), וגם את אדל (נאיה בינשטוק) ודליק (צוקוש), ואת "סבא פז"ם" (איתי זבולון), חברם לכיתה שאותו הטביעו בטיול שנתי לירדנית באחת הבדיחות ה, אה, הכי-מצחיקות-אבל-לא-נעים בסרט.

ההרפתקאות משונות, עקומות, קצת סתומות ובד"כ די נמוכות, אבל הן בעיקר מאד מצחיקות. אולי החוויה שלי מהסרט עולה לראש הושפעה מאולם מלא אנשים בשלל גילים וגובהי קול שצחקו ביחד, אבל אין ספק שמדובר פה בחוויה עם מספר פאנצ'ים מוצלחים פר דקה מהגבוהים שיש. רצף הדאחקות לא עוצר אפילו בקרדיטים ("ותודה לאנדמול על כל המדים הקרועים שהביאו לנו" תפס לי את העין), ויאללה כולם, בואו לעשות בלגן.

Comments

comments

מה חשבת?