עוד סדרת קומדיה על בית ספר? כן, אבל עם דמויות היסטוריות – לאן נעלמה אחת סדרות הקומדיה המצחיקות בהיסטוריה?

 

כל חובב טלוויזיה מכיר את התחושה שתכנית טלוויזיה שהוא אוהב מבוטלת מוקדם יותר משהוא רצה. תמיד אותו סיפור על קהל מעריצים אדוק, ואפילו ביקורות אוהדות אבל רייטינג בפח, בין אם זה ״משפחה בהפרעה״, ״טווין פיקס״ ובין אם ״אנג׳ל״. אבל התכניות האלה לפחות שרדו 2, 3 אפילו 5 עונות. הטרגדיה האמיתית היא תכניות שבוטלו אחרי עונה אחת. ובזה נעסוק בטור הזה. ספציפית בקומדיות כי המילה הזו נמצאת בפאקינג שם של האתר הזה, וגם כי זה הדבר היחיד שמעניין אותי.

בשביל להתחיל באופן חגיגי בחרתי לא רק בתכנית ״עונה אחת״ האהובה עליי, אלא באחת מהתכניות האהובות עליי בכלל שהשפיעה רבות על איך אני כותב ומה שאני חושב שמצחיק, Clone High, סיטקום מצויר ששודר ב-MTV בין השנים 2002 ל-2003. קלון היי היא מקרה קלאסי של רעיון חכם ומוזר מדי לתכנית שתרוץ שנים, רעיון שיקלל תכנית להיות פיסת תרבות איזוטרית ואהובה על ידי מעטים.

הקונספט: פארודיה על סדרות תיכון אמריקאיות שמתרחשת בתיכון שבו כל התלמידים הם שיבוטים של דמויות היסטוריות כמו אברהם לינקולן, מהטמה גאנדי וז'אן ד'ארק.

הנפשות הפועלות: הסדרה נוצרה על ידי ביל לורנס שהספיק כבר ליצור את הסיטקום המצליח ״סקראבס״ וצמד כותבים בשם פיל לורד וכריס מילר, שאחרי כישלון הסדרה זכו דווקא להצלחות רבות בתור הכותבים והבמאים של ״סרט לגו״ והעיבודים הקולנועיים של ״21 ג׳אמפ סטריט״. בצוות המדבבים יש את פליטי MadTV מייקל מקדונלד וניקול סאליבן, בוגר SNL וכוכב הסרט האנדררייטד ״מקגרובר״, וויל פורטה, וקריסטה מילר מה״דרו קארי שואו״ שהשתתפה בתכניות של בעלה לורנס, ״סקראבס״ ו״קוגר טאון״.

הסדרה: אחד מהדברים הגאוניים בסדרה היא כמה טוב השיבוטים משתבצים לסטראוטיפים של סדרות תיכון. לינקולן הוא הגיבור הגמלוני והרגיש, ז'אן היא הפעילה החברתית שמאוהבת בו, גנדי הוא החבר הפרוע וחובב המסיבות, קליאופטרה היא הבחורה הפופולארית היפה וג׳ון פ. קנדי הוא האתלט החתיך ו״מלך הכיתה״. בית הספר מנוהל על ידי המדען המטורף סקאדוורת׳ שמבלה את זמנו ברדיפה אחרי בואשים מדברים ובהתייעצות עם העוזר הרובוטי שלו, מר באטלרטרון, פרודיה על גיבור הסיטקום האייטיזי השכוח, מר בלבדיר, שקורא לכולם ״וולסלי״. אבל כל הקונספטים המטורפים האלה לא מספיקים לסדרה שמקדישה פרק כמעט לכל קלישאה של סדרות תיכון, פרק בחירות למועצת התלמידים שהופך לקרב ענקי בחסות חברת משקאות, פרק בו הקריין מכריז שאחת מהדמויות הראשיות תמות, ובמקרה מציגים לנו דמות ראשית חדשה, וכמובן סיום מטורף בנשף הבית ספר. הסדרה גם סוטה מהתיכון לעלילות משוגעות נוספות כמו פרק מחזמר פסיכדלי על הסכנות בעישון צימוקים, וסיפור צד שבו סקאדוורת׳ רודף אחרי בואש מדבר שכאילו בא מהלוני טונס. התוכנית מקדישה זמן גם לפארודיות נפלאות על קלישאות כמו ״מונטאז׳ המהפך״ או ״רדיפה אחרי אהובתך בשדה תעופה״ ובדיחות סוראליסטיות כמו קטע בפרק הבחירות בו גנדי, מנהל הקמפיין של לינקולן, אומר לו ש״מספרים לא משקרים!״ ולפתע רץ מספר 4 מאונש שצועק ״אני המספר חמש!״

פרקים מומלצים: כל פרק מהשלושה עשר ששודרו מעולה. אבל אם הייתי צריך להמליץ על ספציפיים:  פרק 2, ״Election Blue-Galoo" עם הבחירות למועצת תלמידים, פרק 9 "Raisin the Stakes: A Rock Opera in Three Acts" פרק המחזמר, ופרק 10 ״Litter Kills: Literally״ בו מובטח לנו שדמות ראשית תמות.

כוכבים אורחים: הסדרה מלאה בסלבס אורחים, בהם ג׳ק בלאק בתור כוכב רוק לשעבר, מנדי מור בתור הומלסית שנראית בדיוק כמו מנדי מור, לוק פרי בתור פונסה דה ליאון, ורוב הקאסט של סקראבס. אבל הכוכב הטוב מכולם הוא מרילין מנסון בתפקיד עצמו ששר שיר חינוכי על פירמידת המזון.

הסיבה לביטול: אני תמיד חשבתי שמדובר פשוט בעוד מקרה שבו הציבור האמריקאי לא מעריך סדרה נפלאה ולא מספק את הרייטינג. אבל מתברר שיש עוד מאחורי הביטול: הודו. גנדי, הוא אישיות די חשובה בהודו, והציבור שם לא היה מרוצה כשהוא שמע שתכנית מאמריקה מציגה שיבוט שלו בתור נער מסיבות שמשתכר ומופיע הרבה פעמים ללא מכנסיים (למרות שגם גנדי האמיתי לא לבש מכנסיים). הם פתחו בשביתת רעב נגד התוכנית! היוצרים אמרו שהיו להם שני רעיונות למה לעשות לגבי גנדי בעונה השנייה: להעלים אותו מהתכנית כאילו הוא אף פעם לא היה קיים, או לחשוף שכל הזמן הזה הוא היה שיבוט של גארי קולמן. MTV לא התלהבה מאף אחת מההצעות, והתכנית בוטלה.

מה קרה אחר כך: סקראבס של לורנס רצה תשע שנים, והוא יצר אחר-כך את קוגר טאון שרצה שש. לורד ומילר השתמשו בכישלון של התכנית להניע את עצמם להצלחות רבות עם ״גשם של פלאפל״ , ״סרט לגו״, ״21 ג׳אמפ סטריט״ ובעתיד סרט ספיידרמן וסטאר וורס.

הסיכויים לחידוש: למרות ההצלחה הרבה שלה זכו היוצרים, הם עדיין נראים מוכנים לחזור לסדרה אם יתאפשר להם. ולמה לא? זו סדרה נפלאה.

Comments

comments

מה חשבת?