נדב פרישמן

התסריטאי והיוצר נדב פרישמן זכה להכרה לאחר זכייתה של "קופה ראשית" בפרס הטלוויזיה. איך עבודה כמנהל תוכניות בביפ ובטדי סללה לו את הדרך?

נדב פרישמן מלווה את הקומדיה הישראלית שנים רבות. כיום הוא היוצר והתסריטאי הראשי של "קופה ראשית", זוכת פרס האקדמיה לטלוויזיה לסדרה הקומית, לצד שותפו יניב זוהר.  פרישמן מלווה יוצרים קומיים עוד מימיו כמנהל תוכניות בערוץ הקומדיה המיתולוגי ביפ, ועד לאחרונה היה מנהל התוכניות של ערוץ טדי, ערוץ הקומדיה שמשודר בפרטנר ובהוט. יצאנו לברר איך נדבק בחיידק הקומדיה.

איך החלטת שאתה רוצה להצחיק?

"אני מניח שתמיד הייתי קצת מצחיק. כמקצוע התגלגלתי לזה במקרה. הייתי עוזר טבח בקאמל קומדי קלאב. וכשראיתי אנשים מצחיקים על הבמה הוקסמתי. רציתי גם להיות חלק. הפעם הראשונה הייתה טובה, אבל השנים הראשונות היו קשות מאוד. לא הצלחתי להתמיד וכשהבנתי ש'להצחיק' עובר קודם ביצירה וכתיבה' התרכזתי בזה". 

האם הרעיון של קופה ראשית נולד בתור לקופה ראשית?

"אפשר לומר שכן. יש לי אהבה גדולה לסוּפרים. אני מסתובב שנים בסופרים בהתרגשות של נערות מתבגרות שמסתובבות בזארה. אני מוקסם. בא לי לקנות הכל. אני מקשיב לשיחות וריבים. כשיניב ואני התחלנו לכתוב ביחד, יצרנו כמה סדרות. קופה ראשית הייתה הסדרה החמישית או השישית שיצרנו והראשונה שבאמת התקבלה".

עם איזו דמות בקופה ראשית אתה הכי מזדהה?

"אנשים שעובדים איתנו יגידו בטח שיניב הוא טיטינסקי ואני כוכבה. שנינו קצת כל הדמויות…"

מי היוצרים הקומיים שהשפיעו עליך?

"1. גיל קופטש, שבגללו רציתי להיות סטנדאפיסט ויותר מאוחר לקח אותי תחת חסותו ועזר לי מאוד. 

2. שחר חסון, הוא קומיקאי-על שאני מעריץ והוא גם חבר טוב שלי,  הוא כמו נזיר טיבטי של סטנדאפ. הוא השראה שלא נגמרת. 

לגביי יצירות קומיות: סיינפלד (הסדרה) היא כמו התנ"ך בשבילי, סאות'פארק ומונטי פייטון השפיעו עליי מאוד. גם מאוד אהבתי את 30 רוק של טינה פיי… בקופה ראשית יש הרבה 30 רוק. קופה ראשית התחילה כסדרה בשם "סופרוומן" על מנהלת סופר שעוברת גיהנום בכל יום".

היית מעורכי התוכניות של טדי, שהוא היום ערוץ הקומדיה הניסיוני. הניסוי הצליח?

"קודם כול כמו תחום הדיגיטל טדי נמצא בשלב של חיפושים. אין ממש קונבנציות, זה חדש. כמו אוטוסטרדה של תוכן בלי שום חוקיות כמעט. זה דינמי מדי בשביל לחפש חוקים. רק תהיה עקבי, זה ממש מקביל לקומדיה. תהיה עקבי. אם זה בסטנדאפ ואם זה בסרטונים". 

"הדברים שאני הכי אוהב ממה שעשינו בטדי: יש את סדרת המופת שלישיה, הדבר הכי טוב שנעשה בטדי. גם כל המערכונים של דניאל חן "ווי, זה נהדר", שגם ביימתי. וגם שרופים". 

מה הדברים שאתה אוהב בקומדיה של היום?

"מאוד אוהב את הפרלמנט. ראיתי לפני כמה חודשים את מופע הסטנדאפ של שאולי (אסי כהן)  אחת ההופעות הכי טובות שראיתי בארץ". 

מה הסוד הכמוס של קופה ראשית?

"אין לי מושג. אנחנו עובדים קשה על כל מילה וכל פאנץ' בכל תסריט, בודקים אלף פעם שהכול מוצדק ומבוסס על אמת או דברים שקרו לנו בחיים, הליהוק הוא נדיר באיכותו והצילומים הם כיף גדול. ייתכן שזה חלק מהעניין".

היית גם עורך התוכניות של ביפ. מה עבד בו ולמה הוא נפטר?

"זה היה ערוץ דל תקציב יחסית לתקופה ההיא (למעשה תקציבו היה גדול פי 20 מהתקציב של טדי היום) הוא נסגר בגלל סכסוך עסקי בין הוט לקשת שלא היה קשור לתוכן. הייתי בביפ כמעט עשר שנים. התחלתי כתסריטאי, חזרתי כעורך תוכן ובסוף הייתי מנהל הערוץ בפועל. התקופה הכי יפה בחיי.  אבל בחיים הכל נגמר בסוף. גם הטוב וגם הרע".

מה  היית ממליץ לכותב הקומי המתחיל?

"זו משימה קשה מאוד. תהיה מוכן ביותר, תקום בכל בוקר ותרצה להצחיק. אם תיוולד מצחיק זה מאוד יעזור אבל כמו בכל דבר בעזרת עבודה אפשר להשתפר בזה".

על מה אתה  עובד עכשיו?

"מצלם את העונה השלישית של "קופה ראשית", כותב את העונה השנייה של "לבד בבית" (סדרה בכאן חינוכית שיניב ואני יצרנו וכתבנו). יש לי כבר כמעט שנה את הפודקאסט "לשחרר את הדב", שאני מקליט כל שבוע עם דב נבון. זאת שעה שבועית של שיחה קלילה של דב ושלי עם עוד אורח וזה כיף גדול. אני ממליץ מאוד להאזין לזה…"

קראו עוד:

קומדיות בכאן  – הכי פופולריות

ערוץ טדי – קומדיות מומלצות

סדרות מהרשת לטלוויזיה

Comments

comments

מה חשבת?