סטנדאפ וקומדיה השבוע | 3/11 – 9/11

שבוע חדש ומלא בקפה התחיל לו ואנחנו מתגלגלים אחריו בעצלתיים כי איפה נלך? את הקפה המר נמתיק עם קצת כישרונות יצירתיים שיגעו לנו בכל הנקודות הנכונות. נתחיל מהסטנדאפיסטית החירשת הראשונה בישראל הלא היא תכלת גינס, אחריה עוד אמזונה משובחת העונה לשם הדר לוי. ממשיכים עם לוסי אהריש וצחי הלוי ומקנחים בערב סטנדאפ מאוחד אחד שמלא בכוכבים זורחים שיאירו לכם את שמי המוצ"ש. התחלנו.

שלישי | תכלס גינס בפינת הגירל פאוור השבועית

תכלת גינס היא הסטנדאפיסטית כבדת השמיעה הראשונה בישראל ובין הבודדים בעולם. היכן נשמע דבר כזה, שאדם שלא שומע, יוכל להעביר מסרים במדיום שמחייב כביכול חוש שמיעה תקין? ובכן, גם בשביל להלחין ולנגן צריך לשמוע והנה ההיסטוריה הולידה וירטואוז כמו בטהובן שכתב את המוזיקה המורכבת ביותר שעליה נסמכת כלל המוזיקה המודרנית כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. בטהובן, בדומה לתכלת, איבד את שמיעתו בהדרגה עד שהפך להיות חירש. ההשוואה בין השניים אולי צפויה וקלישאתית אבל עבורי היא נושאת את המסר החשוב שאין דבר העומד בינך לבין הייעוד שלך, אפילו לא עכבות הגוף. מה שנקרא בלעז: Mind over matter. הקתרזיס של בטהובן היה דרך נגינה והלחנה וזה של תכלת הוא בתקשורת עם הקהל, בעמידה על הבמה ובכתיבת החומרים שלה. היא בחורה אנרגטית ומלאת קסם, מגניבה ברמות, אותנטית וגלויה באופן ששובה את ליבו של כל מי שמקשיב לה או קורא אותה ומעל הכל היא מאד-מאד מצחיקה. היא מחוברת לקהל והוא אליה וזה די מרגש לראות את זה. מהות הסטנדאפ היא לפרק את השדים שלך דרך הומור ותכלת עושה את זה באומץ, בהצלחה ובהרבה מאד חן. ביום שלישי היא עולה להופיע לגמרי לבד בפעם הראשונה בהרצאה קומית מבית היוצר של Funzing, מיזם שמניב תכנים ברמה גבוהה מאד. אני אהיה שם להרים לה ולדווח לכם איך היה. כרטיס עולה 35 שקלים ורוכשים כאן.

שלישי, 5.11, 20:00 עד 22:00

"Craft TLV" בן יהודה 148, תל אביב

חמישי | הדר לוי בפתח תקווה

אפילו שהכתרתי כבר את תכלת בתור נסיכת הגירל פאוור לשבוע זה, אולי אפשר בכל זאת להושיב שתי נסיכות על כס המלכות? שתיהן רזות וחטובות, צפוף לא יהיה שם, או משעמם. בקיצור, איזה נסיכה הדר לוי, נכון?! אני לא זוכרת כבר איפה נחשפתי אליה לראשונה אבל זוכרת שהתאהבתי בה עמוקות. הדר היא דמות מוכרת ופעילה בתרבות הישראלית כבר מעל לחמש עשרה שנים. היא הנחתה בערוץ הילדים בראשית דרכה ובהמשך שיחקה בתפקידים שונים בטלוויזיה ובקולנוע. ראיתם אותה ב"אהבה זה כואב" של דנה מודן, 'השמינייה', 'מהדורה מוגבלת', 'צחוק מעבודה', 'הספסל האחורי', 'שבוע סוף', 'מחוץ לחוק' ועוד. חוץ מלהיות סטנדאפיסטית מצליחה היא גם  מלמדת משחק קומי ב'אקדמיה לאמנויות המופע' בתל אביב, מנחה בערוץ דיסני ופאנליסטית ב'מועדון לילה'. היא קורעת ברמות ואי אפשר שלא להתאהב בטוב הלב שלה שנשפך לה מכל מקום בערך כשהיא רק פותחת את הפה. לכו לראות אותה! עלות הכרטיס עומדת על 80 שקלים וניתן להזמין מכאן

חמישי, 7.11, מתחילים ב 21:00

"תיאטרון הבית גולדה פ"ת" אריה בראון 3, פתח תקווה

חמישי | אודי כגן בטבעון

אני מודה שאודי כגן לא הצחיק אותי בהתחלה. ההופעה האייקונית שלו כמשיח בפרסומות של "סלקום" הצחיקה אותי למות בדיוק כמו את כולם אבל כשהעמקתי בחומרים שלו משהו שם לא התחבר לי עד הסוף. אודי כגן זה כמו אסף אבידן, לוקח זמן להתרגל. זה משהו אחר, עם צבע אחר ומרקם אחר ושפה אחרת וסגנון אחר שנוגע בך במקומות אחרים. אחרי שמעכלים ופותחים את הראש מגלים עולם וזה וואחד עולם. חומרים איכותיים, מעניינים, וחוויית צפייה מספקת ומתגמלת. מי שהתמיד וצפה בסדרה "משיח" באופן עקבי תוך מעקב אחר התפתחות הדמויות והעלילה מגלה יצירה מקסימה, אינטליגנטית וסופר מצחיקה. גם מרגשת ואפילו בעלת מסרים חינוכיים יפים כמו גם לא מעט ביקורת סמויה וגלויה כלפי התרבות והחברה הישראלית. יצירה בועטת לגמרי. כאלו הם גם החומרים של אודי בהופעות. מעולם לא שמעתי אף אחד מדבר על ילדים קטנים כמו שהוא מדבר. מתוך החומרים שלו משתקף אדם מיוחד, עצמאי מאד במחשבתו ובאופן התנהלותו, מגניב ברמות ואיש עשייה בחסד. אני מאד ממליצה לתת צ'אנס וללכת, במיוחד אם אתם מאזור טבעון. עד שמגיע מישהו טוב, לא תלכו? עלות כרטיס הנה 125 שקלים וניתן לרכוש מכאן.

חמישי, 7.11, מתחילים ב 21:30

"אולם זוהר" טבעון

חמישי | לוסי אהריש וצחי הלוי בטיפול זוגי על הבמה

לוסי וצחי הם אחד הזוגות הכי שנויים במחלוקת בחברה הישראלית בת ימינו. הם הוציאו הרבה הייטרים מאזור הנוחות שלהם וגרמו להרבה אזרחים מקובעים להזיע מול מסך הטלוויזיה. צחי ולוסי האלופים לא נשארים חייבים ומתמקדים בעשייה. הם רוכבים על גל תשומת הלב הזה ולא מפספסים את ההזדמנות המצוינת לבסס עצמם כזוג קומיקאים שלא זורקים על מה שחושבים ועסוקים בלעשות את מה שהם הכי אוהבים: צחוקים! המופע נקרא "יחסנו לאן" וההגדרה הרשמית שלו היא "טיפול זוגי על הבמה". הם מגיעים לספת הפסיכולוג ואתם, קהל יקר, המטפלים. המופע שנון, אינטליגנטי, בנוי היטב כמצופה מזוג בעל רזומה כה מרשים וגם משלב בתוכו קטעים מוזיקליים שזה בהחלט אלמנט מפתיע ומסקרן. הם מתחילים את הסיבוב שלהם בהרצליה ויופיעו במהלך השנה הבאה עלינו לטובה ברחבי הארץ כולה. המדור שלנו מרים ומאחל לשניים טיפול אפקטיבי ומזכך. עלות המופע עומדת על 135 שקלים, כרטיסים מכאן.

חמישי, 7.11, מתחילים ב 21:00

"הכל אמנויות הבמה" ז'בוטינסקי 15, הרצליה

שבת | ערב הסטנדאפ המאוחד עם ליין אפ שווה במיוחד

ערב הסטנדאפ המאוחד כבר נהיה מותג בסצנת הבמות הפתוחות. הוא מארח סטנדאפיסטים מוכרים יותר ומוכרים פחות מה שנותן הזדמנות מעולה לשני הצדדים להפרות אלו את אלו. החבר'ה הצעירים יכולים ללמוד מהוותיקים ואילו הוותיקים נהנים מההתלהבות וההתרגשות שאופפת עדיין את הצעירים. השבוע ליין אפ שווה במיוחד: לאה לב, שאני די שרופה לה על הצורה. אורי ברוייר, אתם כנראה מכירים אותו מ'היפה והחנון', 'צחוק מעבודה' ומעוד כמה תכניות טלוויזיה בהן השתתף והתארח. אם אתם לא – שווה לכם להכיר. מדובר בחנון הכי חמוד ומגניב בסצנת הסטנדאפ. חוץ מהשניים המוצלחים הללו יעלו גם מני מלכה המלך שאין צורך להציג וקובי בלולו החמוד ברמות שכבר התפארתי בחמידותו כאן מספר פעמים. עוד יעלה תומר פישמן, שהוא יוצר מלא-מלא תוכן קומי מעולה לטלוויזיה, לרשת ולכל מיני ערוצי תקשורת כבר לא מעט שנים. הוא ביסס את עצמו כיוצר רשת עם תכנים מדליקים שעולים בערוץ היוטיוב הפעיל מאד שלו (מעל שלושת אלפים עוקבים), תעקבו, זה מצחיק. אחרון חביב ברשימה המכובדת שלנו הוא עמרי בר (כמו דב באנגלית, לא פרא). פסנתרן, מלחין, מפיק וגם קומיקאי מתנסה. ליין אפ אש, אני מאמינה שיהיה ממש מצחיק. הכניסה חינם שזה בונוס רציני.

שבת, 9.11, פתיחת דלתות 20:00 מתחילים 21:00

"ספוטניק בר" אלנבי 122, תל אביב

Comments

comments

מה חשבת?