סטנדאפ וקומדיה השבוע | 20/10 – 26/10

שבוע אחרון של חגים שמתחיל מחגיגות שמחת תורה. לא נתמקד בתורה הפעם, אבל בהחלט ניתן פוקוס על שמחה. אז מה מחכה לנו? סוכת פקטורי אחת מלאה באבק כוכבים. אחד אינטליגנט ורגיש במצב שמור פלוס מיד שנייה, קורע מצחוק כמו יד חמישית לפחות. אחד "יש לי יש לי" במיל' בהופעה אינטראקטיבית ולא סטנדרטית. האשכנזי הכי אהוב על מזרחים במדינה – לא מגלה מי, תנחשו. ולסגירת החגים, האיש וקול הבס, דודו ארז. התחלנו.

ראשון | להיות האושפיזין בסוכת הפקטורי

מתחילים את השבוע במרתון סטנדאפ חגיגי. "בואו להיות אושפיזין בסוכת הסטנדאפ" הם מציעים ובכך מנכיחים את התרבות היהודית והופכים אותה לרלוונטית מאי פעם. מודה ששכחתי מה זה אושפיזין והייתי צריכה לבדוק בגוגל. למי שכופר כמוני ושכח: אושפיזין אלו הם האורחים המוזמנים לסוכה במהלך שבעת ימי סוכות. חכמי הזוהר אמרו שלסוכה מזמינים גם 'אושפיזין עילאין', אממה נשמותיהם של צדיקי המקרא. ואמנם צדיקה אני לא אבל אחלה אושפיזין עילאין ומתנשאין אני כן. אם כך, כולם מוזמנים לסוכת הסטנדאפ פקטורי הערב! במסגרת המרתון תזכו לראות חלק נכבד מאמני הבית של המקום. אמנים מצחיקים ואהובים, ביניהם יונתן ברק, מיכאל הנגבי, ארז בירנבוים, עמית חשאי, עופר שכטר, יוסי גבני, גדי וילצ'רסקי, שי וידר, טל סולומון, רודי סעדה, דניאל חן, מני עוזרי, אורי חזקיה, יוחאי ספונדר, עומר בורשטיין ועוד. הם לא מגלים את מי בדיוק נראה ומי לא, טיזריות מעצבנת ומייצרת ציפייה כאחד, שבעיניי זה דווקא קטע נחמד. תזרמו, תבואו, משעמם לא יהיה, זה בטוח. מחיר במוקדמות 65, מזמינים כאן. המחיר במקום יעמוד על 80 שקלים.

יום ראשון, 20.10, מתחילים ב 22:30 ועד חצות.

"סטנדאפ פקטורי" שביל המרץ 5, תל אביב

שני | אינטליגנט רגיש וגרוש מחפש קהל

תשמעו, אני לא באמת יודעת מי זה הבחור הזה צח רוקח, מתי הוא צץ, מאיפה הוא צץ, אבל הבחור פשוט קסם. אינטליגנט ברמות, רגיש ברמות, מצחיק ברמות! סטנדאפ כן מאד שמביא את עצמו חשוף ופגיע לצד לא מעט נון-סנס ושטויות מפגרות כמו שאנחנו אוהבים. הוא מצליח לייצר ממתקים טעימים מכל הדברים הלא פשוטים בחיים שלו בכישרון גדול ועם הרבה מאד חן. אחד מאמני הבית המובילים של הסטנדאפ פקטורי עם רזומה של כמעט עשור על הבמה וקהל נאמן שעוקב אחריו באדיקות. השבוע הוא חוגג יומולדת אז כשתשבו בהופעה תוכלו לעשות לו קטע בעצמכם. הוא יופיע בצאת שמחת תורה במועדון הבית שלו, הפקטורי. עלות הכרטיס עומדת על 66 שקלים. תוכלו להזמין מכאן.

שני, 21.10, מתחילים ב 21:30

"סטנדאפ פקטורי" שביל המרץ 5, תל אביב

שני | אסף אשתר מנצח על שירה בציבור רוויית צחוקים

השבוע יש לנו אמן מיוחד שמככב בשתי פינות מקבילות: פינת הסלב + פינת ההזיה האקספרימנטלית. טוב, לא בדיוק הזיה, אבל משהו בהחלט לא סטנדרטי לאמיצים וההרפתקנים שביניכם. נתחיל מהתחלה? אוקיי. אז את אסף אשתר אין צורך להציג. דמות סופר אהובה לא רק בסטנדאפ הישראלי אם כי בתרבות הישראלית בכלל. כולנו יודעים מאיפה אנחנו מכירים את אסף (או לפחות אלו מאיתנו שנולדו עד אמצע הניינטיז) וזה כמובן "הקומדי סטור". פנינת סטנדאפ שהיא לא פחות מנקודת ציון משמעותית על ציר התפתחות התרבות הישראלית. קאלט של כל הזמנים שעומד בגאון לצד פנינות כמו "החמישייה הקאמרית" ו"זהו זה". "הקומדי סטור" התגלגלה לימים גם למופע אינטראקטיבי שמאד משלב את הקהל. גם המופע הנוכחי של אשתר הוא מאד כזה. אסף עשה המון בדרך ותמיד הרשים אותו ברצינותו. הוא שיחק הרבה בתיאטרון, הוא הנחה את הפנינה "האוניברסיטה הקטנה" עם משה פרסטר האגדי והוא גם תמיד הפגין אהבה גדולה ובקיאות בזמר הישראלי. בזכות בקיאות זו הוא שימש כשופט בתחרות "לא נפסיק לשיר", הגיש את "ציפורי שיר עם אסף אשתר" ברשת ג' ומשנת 2010 הוא מעלה את המופע שאנחנו מדברים עליו היום "כל המילים השמחות". הרעיון של המופע הוא לספר לקהל את הסיפורים מאחורי השירים תוך כדי.. שירה בציבור. איך זה עובד? הוא מקריין את השירים תוך כדי הניגון והקהל שר. המופע מוגש בדרכו המצחיקה והחמודה של אסף אשתר. הקהל מגוון מאד ובניגוד למצופה כולל גם לא מעט חבר'ה צעירים. שירה בציבור קנתה לה מוניטין יציב של פעילות פנאי לזקנים בלבד והנה בא "יש לי יש לי" האגדי ומשנה את חוקי הנישה. אז אם אתם בראש פתוח ובא לכם לעשות משהו קצת אחר שירחיב את הלב, יוציא אתכם עם חיוך וילמד אתכם דבר מה או שניים על התרבות הישראלית, המופע הזה הוא לגמרי בשבילכם. כרטיס עומד על 91 שקלים וניתן להזמין כאן.

שני, 21.10, מתחילים ב21:30

"תאטרון גבעתיים" דוד רמז 40, גבעתיים

חמישי | שגיב פרידמן עושה את זה שוב והפעם בבאר שבע

ההישג האמנותי הכי משמעותי של פרידמן מהשנים האחרונות הוא כתיבת התסריט לסרט "מסע הטבעת". הרבה פיגור ונון-סנס שמשתקף היטב גם בסטנדאפ שלו. הביקורות לסרט היו במקרה הטוב פושרות ובמקרה הרע קוטלות. אז אני רוצה לפרגן לשגיב. לא כל סטנדאפיסט כותב תסריט שיונייטד קינג הופכים אחר כך לסרט עם שורה מרשימה של שמות זוהרים, לפחות עד כמה שיש זוהר בעולם הקולנוע הישראלי. בקאסט תוכלו למצוא את דובל'ה גליקמן, שמוליק לוי, ישראל אטיאס, טוביה צפיר, גבי עמרני ועוד. שגיב פרידמן התפרסם כמעט בין לילה לאחר הופעתו הבלתי נשכחת ב"יומטוב" לפני מעל 15 שנים. גם פרידמן, כמו הקולגה דודו ארז, הוא עורך דין בהכשרתו (וגם שניהם מופיעים באותו יום, אולי הם נפשות תאומות?). הוא כותב מצוין והרזומה שלו מעיד על כך. פרידמן כתב להרבה תכניות הומוריסטיות במרוצת השנים: "יצפאן", "שמש", "לילה גוב", "אחורי החדשות" ועוד. רבים זוכרים אותו מהעונה הראשונה של "צחוק מהעבודה" ובכללי הוא מן טיפוס כזה שנחרט בתודעה. הסטנדאפ שלו היה תמיד קצת שונה משל אחרים והוא גם השפיע על לא מעט סטנדאפיסטים צעירים ששאבו השראה מהסגנון שלו. חמישי הקרוב הוא מגיע לבאר שבע והכרטיסים במחיר שווה, 56 כרטיס רגיל ו 41 לחיילים וסטודנטים. אפשר להזמין כאן.

יום חמישי, 24.10, מתחילים ב 22:00

"קוקה בר" ארלוזורוב 50, באר שבע

חמישי | דודו ארז סוגר את החגים ברעננה

לא ייאמן (וסורי לבאס, דודו) אבל דודו ארז תכף נושק לחמישים! לדודו סיפור מעניין. לאחר שירותו הצבאי הלך ללמוד משפטים באוניברסיטת ת"א ובשביל פרנסה הוא עבד במקצוע השנוי במחלוקת: שוטר. אמיתי לגמרי. כיום הוא סרן במיל' בפרקליטות הצבאית. את הקריירה האמנותית שלו הוא התחיל כתסריטאי בערוץ הילדים "ג'טיקס" (שלימים החליף את שמו ל"ערוץ דיסני"). אז אנחנו יודעים שדודו ארז הוא עורך דין ושוטר לשעבר, סרן במיל', וכתב תסריטים לילדים עבור ערוץ דיסני. מתי זה נהייה רלוונטי, אתם שואלים? או, טוב ששאלתם. הפריצה המשמעותית של ארז לתודעת הקהל הייתה ב"מהדורה מוגבלת" בערוץ ביפ. לאחר מכן הגיעה "לילה בכיף" שנחלה הצלחה אף היא. בהמשך הוא עשה את "חיות לילה" עם ירון ברלד, בדרך היה כתב שטח בעונה 6 של "ארץ נהדרת" (מישהו זוכר את זה?), אחר כך החל לשדר גם ברדיו, עוד הרבה טלוויזיה, עוד הרבה רדיו, בקיצור, הבחור עבד. בשנת 2010 הוא עלה בפעם הראשונה לבמה הסטנדאפ וכנראה שעשה שם משהו טוב כי כבר באותה שנה יצא לסיבוב בכל הארץ ומאז הוא ממשיך למלא אולמות. הדבר שהרשים אותי יותר מכל אצל הבחורצ'יק הזה הוא הרהיטות והבהירות שלו. הוא מאד ורבלי. יש לו אוצר מילים עשיר ואהבה ניכרת לשפה העברית והוא לא מפחד להשתמש בלקסיקון שלו. אני מאד אוהבת אמנים שמשלבים "מילים חכמות" לצד ניבולי פה ושפת רחב. גם הקול הרדיופוני העמוק שלו שמרים את ההגשה שלו משחק מאד לטובתו. תחברו את זה עם נקודת מבט מעניינת ויכולת אנליזה אינטליגנטית של הדברים היומיומיים המפגרים ביותר וקיבלתם אחלה סטנדאפ ברמה גבוהה. חמישי הוא עולה להרים לרעננה ולא נשארו הרבה מקומות פנויים, אז אם מדבר אליכם, 75 שקלים לכרטיס, אפשר להזמין מכאן.

יום חמישי, 24.10, מתחילים ב 21:30

"בית יד לבנים", אחוזה 147, רעננה

Comments

comments

מה חשבת?