אביגיל קליין (סטנדאפ וריקודי בטן) – ראיון ר-ציני

אביגיל קליין משלבת בין ריקודי בטן לסטנדאפ. למה?

 

אביגיל קליין  היא סטנדאפיסטית ורקדנית בטן, כלומר מדביקים שטרות רק בסוף פאנצ'. היא מכנה את ההופעה שלה "סטנדאפיסטית בתנועה מזרחית עגולה, יעני ריקודי בטן". היא מופיעה בעיקר באירועים פרטיים לאנשים שחייבים לאהוב הן סטנדאפ והן ריקודי בטן בתצהיר הרשמי. רצינו לשאול על הקשר בין סטנדאפ לריקודי בטן, על חוויות מבית אבא או אמא או בראבא. אבל רק אלו התשובות שהייתה מוכנה לספק לנו. שאר התגובות יסופקו בתום החקירה.

 

איך החלטת שאת רוצה דווקא להצחיק?

עוד לפניי ריקודי הבטן הייתי מצחיקה. זאת הייתה האופציה היחידה להיכנס למסיבות של השווים והמקובלים בכיתה כי הדרך לקבוצת הדחויים דחויות כבר הייתה קרובה.
גם ההחלטה ללמוד ריקודי בטן הייתה מתוך בדיחה עם החבר'ה מהעבודה. אבל אז…..נכנסתי לשיעור ראשון ופשוט התאהבתי בריקוד… ונהייתי אשכרה רקדנית בטן! מעבר חד משירי חוה אלברשטיין לבסבוסה של שריף! מחולצת פלנל משובצת לפלנלית, מסנדלים תנכיים לעקבים 12 ס"מ..פייטים, נסיעות לקהיר, מוזיקה בערבית בבית, נצנצים על הרצפה, דרבוקות בסלון, מדברת בח' וע'. לא היה ערס בארץ שלא הכיר אותי.

ואז קרה שתוך כדי הופעה התחילו אצלי מחשבות טורדניות כמו "מה זה הפתטיות הזאת? מה זה הפייטים על החזייה? מה זה המוזיקת זבל הזאת? ופתאם הכל נראה אידיוטי. משהו שמזכיר את  הקטע  מ"החמישיה הקאמרית".

המשכתי להופיע – מ"נפטון" בת ים, "חאן הדקל", אור יהודה ועוד ועוד…  עם הזמן פיתחתי שיעורים, הרצאות בנושא, ובשלב מסוים גיליתי שלא באמת מקשיבים לי, אלא מתפוצצים מצחוק מהסיפורים שלי לפני השיעורים ואחריהם. וגם נתפס לי הגב

.
האם יש ירידה בביקוש לריקודי בטן עם הירידה ברייטינג של הסרט הערבי?

איפה יש ירידה ברייטנינג? 223.000.000 מיליון איש עדיין רואים סרטים בערבית ועוד ללא תרגום!
האם לאשכנזים מותר להיכנס?
לא.

אילו קומיקאים השפיעו עלייך?

אז ככה וזה הכי אמיתי שיש. יש איש אחד שמו  חיים דרעי. הוא קומיקאי ליצן ומספר סיפורים ומגיע מעולם תיאטרון הרחוב. לפני שפגשתי בו הייתי בטוחה שליצנים אלו אנשים כבדי שמיעה. מכירים את השאגות בימי הולדת לילדים? "שלום לכל הילדים – לא שמעתי!!! שלום לכל הילדים – לא שמעתי!!! שלום לכל…"  סאאאאאמק תדליק את מכשיר השמיעה ותן קצת שקט!
ואז פגשתי את חיים דרעי, שפתח לי את עולם הליצנות, והרעיף עלי טיפים והארות שהטיסו אותי כפרפורמרית.
מאמצע שנות ה-80 בצורה קצת מחתרתית מתקיימים ערבי במה פתוחה בצוותא תל אביב. עמירם גרוס ליהק אמנים – חלקם טובים, חלקם הזויים – ונתן להם במה פתוחה ליצירה. שם הופיעו מודי בר-און עם עוד שני חברים מהאוניברסיטה שהגניבו אותנו. סטנדאפיסט אחד היה כוכב סופר אינטליגנטי שהביא הזיה לסטנדאפ שלו רמי שטרן!!!
לטשתי עיניים בהם ורציתי להיות לצידם על הבמה כשווה. זה היה חלומי ולא העזתי אז.

Comments

comments

מה חשבת?