איל רוזנברג סטנדאפיסט

איל רוזנברג הוא סטנדאפיסט בית בקומדי בר ומופיע כבר מאז הבר מצווה. לילדי הקומדיה הוא מספר מה הבעיה עם משרד החינוך, למה כדאי להיות נוכל חוקי ונותן 5 עצות לסטנדאפיסט המתחיל

איל רוזנברג הוא סטנדאפיסט בן בית במועדון הקומדי בר, שם נכתב שהוא מופיע כבר מגיל הבר מצווה, לא כולל הדרשה. ההומור שלו נע בין האישי, הומור עצמי לצד דיאלוג עם הקהל. הוא גדול בעיירת הפיתוח צפון תל אביב והוא מספר על זה בעולם הקומי שלו. ילדי הקומדיה ראיינו אותו.

מתי החלטת שאתה רוצה להיות קומיקאי?

האמת שמעולם לא היתה לי החלטה כזאת. התהליך לא מתחיל ישר כמקצוע, אלא כתחביב. אם אתה מספיק טוב הקומדיה כבר תבחר בך ואז התחביב כבר וישתלט לך על החיים בצורה מוחלטת.

המרתונים של קומדי בר די ארוכים. באיזה חלק שלהם הכי כדאי להופיע?

כל עוד כולם עושים אותו מספר של דקות, עדיף להיות כמה שיותר בסוף כדי לקבל קהל עייף ששמע כבר הכל. זה כמו שכדי להשתפר בפלייסטיישן משחקים נגד המחשב על הרמה הכי קשה. אפשר לעלות בהתחלה כשקל, אבל אין בזה ערך יותר מדי בעיני. בסופו של דבר באים למועדון סטנדאפ כדי להשתפר ולשמור על כושר, לא כדי להרשים אף אחד.

להרשמה לניוזלטר

מי הקומיקאים שהשפיעו עליך?

הוו נקודה מאד בעייתית. מבחינה מקצועית, כשאני רואה סטנדאפיסט אני מנטרל את היצר של ללמוד ממנו מה עושים כי בעיני זה מה שמכשיל את המקוריות של האמן, שהיא גולת הכותרת לדעתי. מנגד, אני כן אלמד ממנו מה לא לעשות. אני יכול לשבת במרתון שעתיים רצוף ורק לחפש טעויות ולהבין עם עצמי איך אני אמנע מאותן טעויות. מבחינת התנהלות, השפיעו עלי מאד  מני עוזרי, דניאל כהן ואמירם טובים.

באחת ההופעעות שלך אתה מופיע מול משרד החינוך. מה הלקחים?

חינוך צריכים לקבל מבית ולא ממשרד. 

את מי אתה מעריך בסצנה הקומית של היום?

לא צריך פה שמות, אבל יש המון סטנדאפיסטים שמופיעים כבר 10 12 18 שנה שהתחום עדיין לא האיר להם פנים אבל ממשיכים להופיע ומאמינים בעצמם ונלחמים. מדובר על עשרות סטנדאפיסטים שרוב האנשים בכלל לא מודעים לקיומם ורובם המוחלט יותר מצחיקים מהסטנדאפיסטים שרואים בטלוויזיה בכל מיני פלטפורמות.

 מה היית ממליץ לסטנדאפיסט המתחיל?

יאללה, 5 עצות לסטנדאפיסט/ית המתחיל/ה, עלי.

א. עדיף לכתוב מקורי בעצמך ולהתרסק מאשר להיות דומה לאחרים ולהפציץ, יעריכו אותך יותר בתחום.

ב. עדיף לעבוד על מופע כמה שנים מתחת לראדר, ורק אז להשתמש ברשתות. האינטרנט זו זירה קשה, וצריכים לבוא אליה מוכנים.

ג. מופיעים במרתון? בליין? תשארו עד הסוף. לא משנה מתי אתם בליינאפ. לשהייה במועדון/ערב סטנדאפ יש ערך עצום לא פחות מהדקות שלכם על הבמה.

ד. סטנדאפיסט מטבעו הוא לא הולך בתלם. אז על אחת כמה וכמה אסור ללכת בתלם גם בתוך התחום. יש איזשהו "תלם" של הסטנדאפ, נתקלים בו כשמקבלים עצות מאמנים אחרים. רוב העצות הן מושפעות מאותו תלם, לדוגמא- "תביא אמירה". עצה שלפי התלם היא נכונה, אבל הבעיה שאם נדבק לכמה עצות כאלה ביחד אנחנו נהפוך לסטנדאפיסטים שאולי יצחיקו, אבל לא יעניינו אף אחד ולא ירגשו אף אחד. זה טוב לקבל עצות, אבל תמיד תנסו לחשוב אם העצה היא לפי התלם, ואם כן, עדיף להתעלם ממנה באלגנטיות. 

ה. טיפ לעצלנים- כשיש לך כבר 10 דקות טובות, אבל טובות, כשכולם כולל כולם מסכימים שהם טובות, זה הזמן להפסיק לכתוב חדשים לפחות לשנתיים ולרוץ עם ה10 האלה בלבד ולהתרכז בשיפור יכולות במה, דיבור עם קהל (לא יזום, אלא ללהגיב למה שקורה אם קורה) שליטה בחדר, נוכחות, טונים, הבעות, בטחון עצמי וכו. ה10 יהפכו לחצי שעה ככה לבד מעצמן.

קראו עוד:

לברוח  – קומדיית מתח חדשה של HBO בהוט

שחקן שובר שורות ופארגו: ;צאו מהקומדיה, כל התחום עומד להתמוטט

וידיאו קומדי  – סרטונים מצחיקים לשבועיים שעברו, 3.10-20.9

יש לך קטע על כך שאין לך ילדים אבל יש לך אחיינים. האם אתה ממליץ לעשות ילדים בשביל בדיחות?


יאללה נמליץ, אולי מישהו יקשיב לי ואני אוכל להגיד שהבאתי ילד לעולם. 

מה המילה שהכי מצחיקה אותך?

שקפקפים.

אם לא היית סטנדאפיסט, ממה היית מתפרנס?

תמיד חלמתי להיות סוג של נוכל חוקי. בעלים של חניון באיכילוב כזה. של דוכני מרמה בלונאפארק… אולי למכור פופקורן… או לפתוח חברת תעופה שקונסת על אובר וויט 86 יורו פר נוסע. הכיוון בגדול זה כסף קל על חשבון מצפון נקי. 

Comments

comments

מה חשבת?