דוד וחזי (סדרת רשת)

דוד וחזי היא סדרת רשת קומית שכולנו צריכים להכיר עם מערכונים על הכול: AI, קורקינטים, ספרות ומשמעות החיים

"דוד וחזי" היא סדרת רשת קומית שדי חריגה בנוף של האינטרנט של ימינו. אלו לא אותם סרטונים בממוצע של דקה עם פאנצ' אחד, אלא יש גיבורים, עלילה, אמנם קצרה ולפעמים הסתעפויות ותמיד גם איזה מסר חברתי שלא מואכל בכפית.  מי שחתום על היצירה הם קמצן מורשה הפקות (לא חברת הפקות), והיוצר מעדיף להישאר בעילום שם. קמצן מורשה הפקות התחילו לפני כשמונה שנים, והסרטונים האחרונים שלהם לפני דוד וחזי מלפני שש שנים (בכך הם מזכירים את ברקוני, שגם זכה לתחייה מחודשת).

קראו עוד

סדרות מהרשת לטלוויזיה

סדרות הקומדיה והסרטונים המצחיקים ברשת 2014

קומדיית קרינג'  מה זה וקומדיות קרינג' מומלצות

AI החליף אותי בעבודה

לאט לאט אנחנו מגלים עוד על שתי הדמויות הראשיות – דוד הנרגן וחזי הנאיבי. קחו למשל את הסרטון על ההחלפה של AI, הרלוונטית לכולם. דוד ככותב דוחות ארנונה בעיריית רמת גן יוצא למסע רוחני, ולאחר שזה נכשל AI מייעץ לו להתאבד. השניים מוצאים פתרון מאוד יצירתי לחלופה של בינה מלאכותית. היופי בסרטונים שהם גם מלאים בפרטים שכדאי לשים אליהם לב.

להירשם לניוזלטר:

מכת קורקינטים

עוד מערכון שכדאי להכיר הוא  "מכת קורקינטים", המערכון מראה אווירת ערב פוקר שבו כרגיל יש את הפראייר התורן שצריך להביא בירות.  הוא מגלה שהעיר הפכה לג'ונגל של קורקינטים ואופנים חשמליים, ובאותו רגע הופכת סדרת האנימציה למשחק מחשב שבו המטרה האמיתית, כמו ברחוב האמיתי, היא לשרוד, וחילופי התפקידים בסוף הופכים את ההומור לחד עם מסר מגניב אבל לא מלמד, כמו שאני אוהב.

אין משמעות לחיים שלך

מתי בפעם האחרונה ראיתם במערכון את הספר "המיתוס של סיזיפוס"? במערכון זה  דוד מגלה את התפיסה הרציונלית שהכול חסר משמעות, ואילו חזי רוצה לשפוך עליו רגשות. כאן המערכון כבר נכנס למחוזות הקומדיה הפילוסופית, מוודי אלן, דרך הסימפסונים ועד סיינפלד ואפילו דני סנדרסון. השאלה אם הפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית יכולה לשרוד את החיים עצמם, וכאן התשובה קצת שונה.

ספרות לא יפה

מפילוסופיה לספרות, המערכון הבא הזכיר לי את מונולוג הביולוג הימי מסיינפלד, המחקה את סיפורי הספנים, כולל הזקן והים ומובי דיק. כאן הספרות מתבטאת בז'אנר שקיבל את ההגדרה "ממואר", כך שההבדל בינו לבין מציאות ודעות אישיות לספרות הוא רק השפה הספרותית. הספרות היא כלי להוציא את הרגש למחברת ומצליח כי לכולם יש רגשות. אבל אנחנו לא באמת מספרים כל מה שאנחנו מרגישים, השפה הספרותית והכלים בה להרחיק את הדמויות האמיתיות מהחיים שלנו מהווים מסננת של ממש.

לסיכום, דוד וחזי היא חריגה מאוד בהומור האינטרנטי של היום, עם דמויות עם אופי, עם מסרים חדים, עם פרטים רבים, עם רפרנסים יותר מורכבים שעדיין שומרים על אקטואליה מסוימת, סאטירה כמו שצריכה להיות, לא תוקפת אנשים אלא תוקפת תופעות ובצורה שלא מרגישה כמו שיעור חינוך.

Comments

comments

מה חשבת?