יס ידועים בהשקעה שלהם בתוכן ישראלי מקורי. הם נותנים גם לשמות לא מהזרם המרכזי – כמו תום יער עם "תום יער עושה את שביל ישראל" וגלית חוגי ב"האחיות המוצלחות שלי" – את ההזדמנות לככב בסדרה משלהם, ומפיקים גם תוכן ניסיוני ולא מיינסטרימי בעליל.

זה לא המקרה הפעם. הפעם זה בגדול. הפעם זה האיחוד המדובר בין דנה מודן ואסי כהן, שוב בבימוי רם נהרי, 14 שנה אחרי "אהבה זה כואב" הפורצת דרך יס נתנו להם תקציב, תמיכה ואת החופש להשתולל, ופרגנו גם בהשקה עמוסה ונוצצת, צפופה עד חוסר אוויר ומלאה באלכוהול, נשנושים וכל היפים והנכונים שהגיעו לבושים בשיא האופנה ומסורקים בהתאם – שלום, אוברול קטיפה וטופיר מנופח מעל המצח! תסרוקת כזאת אגב נצפתה גם אצל מודן, ונראו גם כמה צביעות אומברה מדויקות. אפילו עמית איצקר שלא נכנס ל"מאה הרווקים המבוקשים" של טיים אאוט היה.

החבורה קיבלה תקציב, זמן ופורמט לבחירתם, והחזירו שוב את הסדרה, הפעם בשם "ככה זה" על רומן בין שני אנשים שלא היית מצפה מהם להתחבר – שני אנשים בודדים משני צדדים של קיר תל אביבי מוזנח אחד, לא צעירים ולא יפים (אם כי הטענה של הרופא באמצע הפרק השני, שלמודן "יש את הבעיה הזאת, נו עודף משקל", נראית לי מופרכת לחלוטין). והפעם זו… קומדיה?

הרקע לא קומי במיוחד. אסי כהן באמבטיה, בולע כדורים. הרבה כדורים. דנה מודן, מעבר לקיר, חוטפת התקף לב ובאה לבקש ממנו שיחכה איתה לאמבולנס. "אתה יכול להגיד לי משהו מעודד?", היא שואלת, וכהן עונה "את מתה, שיזדיינו כולם!"

מפה זה מתחיל להשתפר.

בין השניים נוצר כמובן קשר, וגם ההיסטוריה הבעייתית נחשפת – לכהן יש אישה שעזבה אותו וילדים שהוא לא רואה. אי אפשר לומר שהוא יוצא מהסיפור הזה טוב. תוקפני, שתלטן ומאיים, קלישאה של כל גבר פרוד. רודף את פרודתו ומסרב להשלים עם המצב, ועדיין מוצא את עצמו במיטה עם השכנה ממול, זועם ועצבני כרגיל.

גם לה יש כנראה אישיוז. לא כמו שלו, אבל גם היא לא טיפוס חברותי. היא מסרבת להיפתח, לשתף, לשנות משהו. "לא קיבלת את החיים במתנה או משהו?" שואל אותה כהן כשזו מבקשת ממנו סיגריה. "כן, ואני רוצה לעשן בהם!", היא עונה.

אה, וזהו? רק שניהם? האמת ששני אלה משתלטים על המסך. ודווקא מדובר בסדרה עם אנסמבל לא קטן ומרשים ביותר, כולל שמות כמו ליאור אשכנזי, יובל בנאי, תיקי דיין ונעה קולר.

לאן זה ימשיך? כנראה שיהיה רע לפני שיהיה טוב, אבל יהיה משעשע ושנון וקצת מצחיק-עצובי כזה בכל שלב.

ימי רביעי ב-22:00 ב-yes Edge. ו-yes VOD

 

Comments

comments

מה חשבת?