נעה כ"ץ וניצה הדרורה

נעה כ"ץ (קומיקס ציפורים) – ראיון ר-ציני

נעה כ"ץ פרצה לחיינו בסערה עם קומיקס מצחיק על מיון מיינות ומין

מיינות מואנשות, יו, איך צחקנו. אז באו עוד עמודי קומיקס על ציפורים. ואז באו הופעות אורח של ניצה הדרורה, שההומור שלה מתבסס גם על טכניקה של כוונת הדובר וקצת חוסר הבנה של סיטואציות חברתיות. ואז התברר שבעצם כ"ץ נמצאת בסביבה כבר תקופה, ויש לה גם שני ספרים שאפשר להשיג אצלה ("4" ו-"איה 50"). לרגל הופעת אורח נוספת של ניצה לקחנו אותה לשיחה.

למה קומיקס?
קומיקס זה הפורמט המושלם להעברת כל סיפור ומסר. האפשרויות הן בלתי מוגבלות, אפשר שהאיורים ילוו את הטקסט ויחזקו אותו, אפשר שיהוו לו ניגוד ואז יוצא קומיקס ציני, אפשר לעשות בדיחות מורכבות וכו'. בעיקרון, כשקוראים ספר פרוזה,הקורא משלים את התמונה של הסיפור בדמיון שלו, כאן יש לך שליטה מלאה על הקורא, זה לא רק לתאר סצנה, זה לברוא אותה.

זרזיר - מין פולש

למה קומיקס על ציפורים?
אני לא מתכננת דברים, בדרך כלל דברים יוצאים לי בטעות, אז גם הקומיקס הזה התגלגל לו מידי בטעות. הלכתי לים וקראתי ספר קומיקס שקניתי באותו יום – "מנספליינינג" של איתי בן הרואה. הספר שלי "איה 50" כבר יצא לאור ומזה כמה חודשים שלא עשיתי קומיקס לפני, התגעגעתי לזה, בדרך חזרה מהים נסעתי באופניים ובדרך פגשתי ציפור שלא זיהיתי, נעצרתי בצד וחיפשתי אודותיה בגוגל, (אני אוהבת ציפורים) והתגלגלתי לקרוא על ציפור אחרת, והחלטתי שכשאגיע הביתה אעשה קומיקס עליה, פרסמתי עמוד אחד וקיבלתי להפתעתי המון תשומת לב מהרשת. החלטתי כל יום לפרסם עוד עמוד, עד שאגיע לעמוד 100 ואז יהיה לי ספר קומיקס ב100 יום. (שזה מעט מאוד זמן לכתיבת ספר!)

למרות המחויבות הקשה להכין ולהעלות קומיקס כל יום, כמות האהבה ותשומת הלב שאני מקבלת מאז מטורפת ואני לא יכולה לתאר את השמחה שלי.

מי  היוצרים הקומיים שהשפיעו עלייך?
אמא שלי היא הבנאדם הכי מצחיק שאני מכירה.

מה הציפור הכי מצחיקה?
ניצה הדרורה! אין שאלה.

מי את מעריכה בסצנה הקומית היום?
אני מאוד אוהבת את הקומיקאית טיג נוטארו, אוהבת את ההומור האדיש הזה,
באותה נשימה אני רוצה להמליץ על הפודקאסט בכיכובה "פרופסור בלאסטאוף". צחקתי כל כך הרבה ברחוב ובאוטובוסים.

באיזו ציפור לא היית רוצה להיתקל בסמטה חשוכה?
קבוצת עורבים, אני תמיד משתדלת לא ליצור קשר עין איתם.

מה המילה שהכי מצחיקה אותך?
יאלליק!

עם איזו ציפור היית יושבת על כוס בירה?
זו בעיה כי אני לא שותה אלכוהול, אשמח לשתות קומקום חליטת תה עם רובין ורוד חזה, הוא בטח מאוד נחמד.

מה הטיפים שלך ליוצר הקומיקס המתחיל?
לקרוא קומיקס מכל הסוגים, אינדי, דוקומנטרי, אוטוביוגראפי, מה שאתם אוהבים, להסתכל ב-7 עיניים על כל דבר, אם משהו מרגש אתכם, תבדקו איך זה קרה, תשחזרו. לקרוא גם המון ספרי פרוזה, לפתח את השפה, לכתוב הרבה, לבטא את עצמך בכתב, אולי לכתוב יומן, טוב לנפש טוב לראש.

מי אושיית הרשת האהובה עלייך?
הו, לא יודעת,
אני??

על איזו שאלה לא היית עונה?
אבא שלך ערומכו?

 

קראו עוד:

חגילר – ראיון ר-ציני (בקומיקס)

שולמית פרבר (למה את חייבת להרוס) – ראיון ר-ציני

אמיר הבר (אנימטור) – ראיון ר-ציני

 

Comments

comments

מה חשבת?