הטריילר לקומדיית הבובות המלוכלכות של מליסה מקארת'י והבן של ג'ים הנסון, שלח את יונתן עמירן למסע בהיסטוריה של בובות גסות

.

 

זה בטח לא קל להיות הבן של ג׳ים הנסון. כשאבא שלך הוא אחד מהיוצרים הכי אהובים של המאה ועשרים, ועוד מת טראגית בגיל צעיר, קשה לצאת מהצל הזה ולעשות משהו בעצמך. הקריירה של בריאן הנסון התחילה בתכנית ״החבובות״ של אביו, והמשיכה בפרוייקטים שונים שמבוססים על החבובות. אבל השנה לבריאן יש סרט מקורי שלו, סרט שהוא ביים ומנסה להפיק כבר עשור. סרט בכיכובו של כוכבת קולנוע קומית אמיתית. סרט על בובות שמזיינות.

השבוע יצא הטריילר ל-The Happytime Murders, קומדיה בכיכובה של מליסה מקארת׳י ובובה בשם פיל, שהוכרזה לראשונה ב-2008. אני עקבתי אחרי הסרט הזה מאז שהוא הוכרז, כי הוא נשמע בדיוק סרט בשבילי. קומדיה בהפקת הבן של ג׳ים הנסון על שוטר אנושי שנאלץ לשתף פעולה עם בובה כדי לגלות מי רוצח את הקאסט של סדרת בובות לילדים? זה ״רוג׳ר ראביט״ פוגש את ״החבובות״! אבל ראיתי את הטריילר, וכמו רבים אחרים הוא לא הרשים אותי. אולי זה בגלל שאני לא מעריץ גדול של מקארת׳י, אבל אני מרגיש שהסרט הזה יעבוד יותר טוב עם שחקן או שחקנית רציניים בתפקיד הראשי, כמו בוב הוסקינס ב״רוג׳ר ראביט״, במקום קומיקאית מוגזמת. הסצנה האחרונה של הטריילר גם גרמה כבר לסרט להיות ידוע בתור The Puppet Jizz Movie, והפוסטר כבר הספיק לסבך את היוצרים עם מפיקי ״רחוב סומסום״ (שלמרות שנוצרה על ידי ג׳ים הנסון, שחברת ההפקה שלו מפיקה את Happytime, שייכת כעת לחברה עצמאית) שתבעו את יוצרי הסרט על הטאגליין "No Sesame. All Street". (שופט הכריע לטובת הסרט).

אבל אולי התגובה הקרירה ל-The Happytime Muders נובעת מזה שסדרות וסרטים על בובות שעושות דברים של מבוגרים כבר לא מזעזעים אותנו. ההיסטוריה של בובות גסות ארוכה כמעט כמו ההיסטוריה של מופעי בובות. אפילו החבובות לא התחילו כבידור לילדים. אחד מהפיילוטים הראשונים של החבובות לטלוויזיה נקרא The Muppet Show: Sex and Violence. לא היו זיונים של בובות עם שדיים נצמדים לקיר כמו בטריילר ל-The Happytime Murders, אבל זה היה נועז לזמנו. בראיון השבוע ל״סלייט״ מקורבים להנסון סיפרו שהוא אף פעם לא התכוון שהחבובות יהיו לילדים. מייקל פרית׳ שעבד בשביל חברת הנסון סיפר שיצירת ״רחוב סומסום״ הייתה לדעתו אבסורדית כי לפני זה ״החבובות היו בבירור בידור למבוגרים. מה שהם עשו זה לפוצץ אחד את השני, ולנשוך את הראשים אחד של השני, ודברים כאלה. דברים מאוד לא לילדים״. כשתכנית ״החבובות״ התחילה ב-1976, הם לא חסכו על בדיחות למבוגרים, כמו סצנות בהן מיס פיגי רועדת מתשוקה מול שארל אזנבור.

אבל זה לא מה שאנשים חושבים עליו כשהם חושבים על ״בובות״ למבוגרים. הם חושבים על דברים כמו ״אבניו קיו״ המחזמר האמריקאי המצליח שהתחיל ב-2003 וזכה בשלושה פרסי טוני. ״אבניו קיו״ נוצר כפארודיה על ״רחוב סומסום״ ומלא בשירים על הומוסקסואליות, גזענות ופורנו. ״אבניו קיו״ זכתה למספר הפקות ישראליות, כולל אחת ב-2007 בהשתתפות עידן אלתרמן, רועי בר-נתן, טלי אורן, ניקי גולדשטיין ומיכל ינאי בתפקיד עצמה, וגרסה מחודשת שעלתה השנה בהשתתפות יורן דוידי מ״תירס סקסואל״.

אנשים בארץ גם אולי זוכרים את Greg The Bunny, סיטקום של פוקס ששודר פה בארץ בערוץ ״אקסטרה הוט״ ז״ל. התכנית עסקה במאחורי הקלעים של תוכנית בסגנון רחוב סומסום ועקבה אחרי גרג הארנב, שחקן צעיר ונלהב שזוכה להשתתף בתוכנית הילדים Sweetknuckle Junction עם בובות נוספות כמו וורן הקוף, שרוצה שיכירו אתו יותר כשחקן שייקספירי, והרוזן בלה, דמות בסגנון הרוזן מ״רחוב סומסום״ (למרות שהוא טוען שהנסון גנב ממנו). בין כוכבי התכנית הלא-בובות היו יוג׳ין לוי, בתור מפיק התכנית, סת׳ גרין בתור בנו וחברו הכי טוב של גרג ושרה סילברמן בתור מנהלת מהרשת. למרות השיווק של התכנית בזמנו, שהדגיש את הבדיחות הגסות, בראייה לאחור היא תוכנית חביבה ותמימה יחסית. לא יותר גסה ממשהו כמו ״ברוקלין 99״.

כנראה הפרויקט הכי גס שנעשה עם בובות הוא Meet The Feebles, יצירת המופת החולנית של פיטר ג׳קסון מ-1989. לפני שהיה במאי של שוברי קופות כמו סדרת ״שר הטבעות״, ג׳קסון היה צעיר ניו-זילנדי שביים סרטי אימה מלאי דם ואיברים פנימיים. Meet The Feebles, היה סרטו השני ולעומת רוב הפרויקטים האחרים שכתבתי עליהם פה, התבסס באופן ברור על The Muppet Show ולא על ״רחוב סומסום״. ג׳קסון התמקד במאחורי הקלעים של מופע בידור של חיות מדברות, שבו כוכב התכנית סובל ממחלת מין, המפיק המרושע בוגד בכוכבת הגדולה וכמה שחקנים מנסים לצלם סרט פורנו. הסרט לא בוחל באף הפרשת גוף של הבובות ונגמר ברצח המוני עם רובה לצלילי שיר על מין אנאלי.

ועם השנים היו עוד הרבה סדרות וסרטים שהתבססו על הקונספט של ״מה אם בובות פרוותיות היו מזיינות ומקללות?״. תוכנית המתיחות הטלפונית Crank Yankers, סרט הפורנו הסאטירי מבמאי ״גרון עמוק״ Let My Puppets Come, ופיילוט כושל של לא אחר מקניה ווסט שבו בובה של אריה שרה  איך היא רוצה לזיין את אשתו לעתיד קים קרדשיאן. ב-2015 עלתה סדרה חדשה בכיכובן של החבובות המקוריות של הנסון ברשת ABC. הסדרה ניסתה להמציא מחדש את החבובות בתור כוכבי סדרה מוקומנטרית בסגנון "המשרד" והואשמה על ידי מעריצים על שהרסה את החבובות עם בדיחות גסות. אני ראיתי חצי מהסדרה והיא בסדר גמור. לא מעולה, לא גרועה, ובהחלט לא גסה מדי. היו שם איזה כמה רמיזות מיניות ובדיחות על כך שחברי להקת The Electric Mayhem אולי מעשנים סמים קלים. The Muppets מ-2015 גורמים ל-Greg The Bunny להיראות כמו Meet The Feebles.

ועכשיו אנחנו סוגרים מעגל עם סרט בובות גסות בבימויו של הבן של האיש שיצר את הבובות הגסות המקוריות, אלא שהביאו את כל הפארודיות שעליהן כתבתי פה, במשך הרבה יותר מדי פסקאות. נאלץ לחכות לפחות עד אוגוסט לגלות עם הסרט יביא לטרנד חדש של סרטי בובות למבוגרים, או יהיה סתם עוד סרט שהדבר הכי חשוב שעשה זה לגלות לנו שבובות גומרות עם ספריי חוטים.

Comments

comments

מה חשבת?