טרבור מור בהופעה

מי היה טרבור מור, קומיקאי המערכונים שמת השבוע?

השבוע מת קומיקאי המערכונים טרבור מור, הקומיקאי הכוכב והכותב של The Whitest Kids U'Know. יונתן עמירן סופד לו

השבוע נפטר בגיל 41, הקומיקאי טרבור מור. לא ידוע הרבה על סיבת מותו, אך מה שברור זה כמות ההשפעה של מור על עולם הקומדיה. לאחר מותו הפתאומי, עשרות קומיקאים חלקו כבוד אחרון למור, ודיברו על איך הקומדיה שלו השפיעה עליהם, ועל איזה אדם נחמד הוא היה. אבל אני מרגיש שבארץ לא הרבה הכירו את פועלו של מור. אז בואו נדבר על מי היה טרבור מור, אותו ילד לבן ביותר.

טרבור מור היה ידוע בעיקר בזכות כך שהקים, כיכב והיה הכותב הראשי של סדרת המערכונים The Whitest Kids U'Know  שרצה במשך חמש עונות, לראשונה ברשת Fuse ולאחר מכן ב-IFC. אך מור התחיל את דרכו בעולם הקומדיה עוד לפני זה. בן לצמד מוזיקאים נוצריים (עובדה משעשעת כאשר מסתכלים על הקומדיה שלו) מור יצר את The Trevor Moore Show – תוכנית מערכונים בערוץ הקהילתי המקומי שלו כשהיה רק בן 17. לאחר מכן בשהותו באוניברסיטה פגש מספר בחורים לבנים צעירים והם הקימו קבוצת מערכונים שהופיעה ברחבי ניו-יורק ולאחר כמה שנים זכו החמישייה בתכנית טלוויזיה משלהם.

The grapist

ההומור של TWKUK בהחלט מאוד מתאים לתקופתו. מדובר בהומור פוגעני, נונסנסי, ואדג׳י שמחפש לזעזע אנשים ולהצחיק אותם באותו זמן. קחו לדוגמה את אחד המערכונים הזכורים ביותר של הסדרה The Grapist שבו מור מגלם פרסומאי שלא מבין מה הבעיה בפרסומת שיצר לחטיף בטעם ענבים.

מדובר בהומור שחור, אבל יש בו גם משהו תמים לדעתי. חמישה חבר׳ה צעירים שרוצים שתשימו לב אליהם, ומשתמשים בבדיחות שחורות משולבות בנונסנס כדי לעשות זאת. התכנית גם השתמשה בטכניקה הפייתונית של לבוש בדראג קריקטוריסטי. בצוות הקבוע לא היו נשים, אז הבנים שיחקו את הבנות, לרוב עם קול צפצפני במיוחד. 

Girl Sympathy

כבר מההתחלה מור סומן ככוכב של התכנית. לא רק שהוא היה הכותב הראשי, הוא גם כיכב במרבית המערכונים, והייתה לו מעין כריזמה מיוחדת ששולבה עם מראה נערי ומימיקת פרצוף בסגנון ג׳ים קארי. קחו לדוגמא את המערכון הזה בו טרבור מור פוגש את חברו זאק לאחר כמה שנים שלא נפגשו ומגלה על הרגל מגונה שהוא אימץ לעצמו. שימו לב להבעות המופתעות של מור שמוכרות את המערכון המטופש הזה.

WKUK Gallon of PCP

במהלך התכנית מור שיחק מספק תפקידים מסרסור עם חיבה למשחקי מילים, היטלר ראפר, אקטיביסט למען כלי נשק, סוניק הקיפוד ועוד. הוא גם גילם את עצמו במספר מערכונים כמו סרט דוקומנטרי בסגנון ״לאכול בגדול״ על וויסקי, ומערכון זכור במיוחד בו הוא מדבר על איך אסור להגיד בטלוויזיה ״אני רוצה להרוג את הנשיא״.

It's illegal to say

מור היה גם מוזיקאי מוכשר וביצע מספר שירים קומיים בתכנית על נושאים מגוונים כמו: להתמסטל עם דינוזאורים, החשיבות של לבישת כובע כמנהג דתי, והשיר הקליט במיוחד Get a New Daddy.

Get a New Daddy

אחרי ההצלחה של תכנית המערכונים טרבור וחברו זאק, כתבו, ביימו וכיכבו בסרט הקומדיה Miss March, שלצערי היה פשוט איום ונורא. ההומור של תכנית המערכונים לא הצליח כנראה להיתרגם לסרט מעידן אפאטאו על שני צעירים שיוצאים למסע לאחוזת פלייבוי. מור אבל המשיך ליצור קומדיה. ב-2013 הוציא אלבום מוזיקלי קומי לא רע, עם שיר ראפ על האפיפיור, פרודיית ג׳סטין ביבר נחמדה והשיר האהוב עליי, Maybe It's Because שמכיל בדיחה אחת מטופשת במיוחד שאני מאוד אוהב.

Pope Rap

מור הוציא שני אלבומים נוספים מאז, והתחיל כמה תכניות אינטרנטיות קומיות עם חבריו הישנים מ-TWKUK. הוא השאיר מאחוריו אישה וילד, ואלפי מעריצים נאמנים שימשיכו להנות מהבדיחות השחורות, הפוגעניות והמטופשות שלו.

'קראו עוד:

סיכום חדשות הקומדיה 24.11-18.11

העובדים הזרים של הקומדיה האמריקאית\ גארי סילברמן

גברים מנישואי בני דודים, נשים מיוגה: תולדות היחסים בין המינים במערכונים ישראליים קלאסיים; חלק ב(משנות ה-80 ועד ימינו)

Comments

comments

מה חשבת?