יונתן עמירן מספק לכם בידור לבידוד, בעזרת אימפריית הקומדיה האינטרנטית של קומיקאי מניו-יורק

אז, כן חברים. אנחנו במצב משונה במיוחד, שמשאיר את רובנו עם הרבה זמן פנוי להרוג בבית. אנחנו יכולים להציע לכם פה רשימה של סיטקומים וספיישלי סטנדאפ בנטפליקס, אבל את זה כולם עושים. מה אם אני אגיד לכם שיש תכנית שתספק לכם מאות שעות של קומדיה מטורפת ולא צפויה, וכל זה ביוטיוב, בחינם לחלוטין. בואו ואני אספר לכם חברים על האובססיה שלי זה שנים ארוכות, The Chris Gethard Show ואימפריית הקומדיה העצמאית שהיא יצרה.

אני כתבתי פה בעבר על כריס גת׳ארד, אחד מהקומיקאים האהובים עליי. אבל להגיד לכם את האמת, למרות אהבתי לאלבום הסטנדאפ שלו, My Comedy Album, ומופע היחיד שלו, Career Suicide: שניהם מלאים בסיפורים אישיים מרגשים ומצחיקים על התמודדות עם דיכאון, הסיבה האמיתית שאני אוהב אותו היא  בזכות תכנית האירוח/ פאנל/ סטדנאפ/ מערכונים/ וריאטי שהוא יצר ושידר בטלוויזיה הקהילתית של מנהטן בין השנים 2011 ל-2015. אני אסביר, ב-2010, כריס גת׳רד, קומיקאי ומאלתר שעשה לעצמו שם בתיאטרון האימפרוב האמריקאי UCB, קיבל את הזדמנות חייו להופיע בסדרת טלוויזיה בהפקת וויל פרל בשביל קומדי סנטרל. הסדרה נקראה Big Lake והיא הייתה כישלון גדול, עם הרבה ביקורות אכזריות שהתרכזו בגת׳ארד חסר הניסיון. גת׳ארד למוד הכשלונות, החליט לקחת את המופע החודשי שהעלה ב-UCB, ולהשתמש במעט הכסף שהרוויח, ולהתחיל תכנית שבועית ב-MNN, ערוץ הטלוויזיה הקהילתי של מנהטן. התכנית הראשונה הייתה אסון, אבל לאט לאט, החל גת׳ארד ליצור משהו מיוחד, בעיקר בזכות חבריו מה-UCB שהביא להיות הפאנל שלו: שאנון אוניל, הסיידקיקית השנונה והעוקצנית, מרף מייר, איש פרוע ומשופם שמספר רבות על עברו המטורף, בת׳ני הול, קרן שמש בעלת לב גדול ו״הדג האנושי״, דייב בלוובאנד, קומיקאי שהתלבש בבגד ים ומשקפיי צלילה והציג את עצמו בתור יצור מהים, שיודע רק לענות על שאלות ״x נגד y״. להם הצטרף גם ה״ראנדום״, מישהו מקהל התכנית שהצוות לא מכיר, ומוחלף כל כמה חודשים.

פורמט התכנית היה פשוט בהתחלה, נושא או פעילות מסויימת באולפן, ונושא שיחה בטלפונים, כן, התכנית שודרה בשידור חי והזמינה אנשים מן היישוב להתקשר ולדבר עם המשתתפים ( האם עבדכם הנאמן, בצעירותו, התעורר בשעות לא שעות וניסה להתקשר לניו-יורק כדי להיות בתכנית? אני לא אכחיש). אבל עם הזמן התכנית ניסתה פרקים שאפתניים יותר כמו פרק בו עושים ל״דג האנושי״ שעווה בשידור חי, פרק של דמויות קומיות חדשות שהוצעו על ידי הקהל ונכתבו על ידי הכותבים, פרק בו כל הפאנל חובשים כיסויי עיניים בזמן שהצוות מענה אותם, פרק עם שולטת דום, פרק בו גת׳ארד חייב לבצע מונולוג סטייל ״לייט נייט״ ונענש עם הקהל לא צוחק, פרק שמתרחש ברומא העתיקה ועוד. גם דמויות קומיות שונות החלו להופיע במהלך התכנית כמו ״ואקיישן ג׳ייסון״, איש חובב חופשות טרופיות שכריס שונא, סוס ודבורה אנושיים שמדברים רק במשחקי מילים על סוסים ודבורים, וה״הינט-מאסטר״ דמות שהומצאה על  המקום כדי לעזור לצופים במשחק קשה, אבל השתלטה על התכנית.

עם הזמן התכנית צברה עדת מעריצים של אנשים שמצאו בית חם ואוהב במופע המוזר הזה. גת׳ארד קרא לתכנית ״התכנית המוזרה ולפעמים העצובה ביותר בטלוויזיה״ ותיאר אותה כבית חם ללוזרים, ווירדוז ואנשים שלא מוצאים מקום אחר בשביל עצמם. מתקשרת זכורה אחת הייתה נערה מדוכאת וחובבת קומדיה בשם אליסה, לה כריס וחבריה עזרו להתמודד עם גיל ההתבגרות הקשה. והיום? יש לה תכנית בקומדי סנטרל. גת׳ארד גם החל להופיע בתכנית אירוח אמיתיות לקדם את התכנית כמו קולברט, וקונאן, והחלו להגיע סלבס לתכנית המשונה כמו חניבעל בורס, הסטנדאפיסט וכוכב ״המופע של אריק אנדרה״ שהשתתף בפרק בו המתקשרים עשו סקס טלפוני עם הפאנל, איימי פולר שעזרה לפאנל לחזות את העתיד או זאק גליפאניאקיס שסיפר אנשים אמיתיים באולפן.

לאחר ניסיון כושל להעביר את התכנית ל״קומדי סנטרל״, התכנית זכתה להפוך לתכנית טלוויזיה אמיתית בערוץ Fusion למשך שתי עונות ועוד עונה בערוץ TrueTV. העונות האלה לא היו פרועות ומצחיקות כמו העונות בטלוויזיה הקהילתית (והעונה השלישית בכלל לא זמינה לצפייה בארץ) אבל כן היו שם כמה פרקים מעולים כמו הפרק שבדק את גבולות הצנזורה עם פיט הולמס או פרק המופת בו פול שיר וג׳ייסון מאנטזוקס (״הליגה״, הפודקאסט How Did This Get Made) שיחקו עם הצופים משחק בו היו צריכים לנחש מה מתחבא בפח זבל ענקי. אני לא אספיילר לכם ואגלה לכם מה היה בפנים, רק אגיד שזו הפתעה גדולה.

לאחר שלוש עונות בטלוויזיה האמיתית התכנית בוטלה. אבל זה לא סוף הסיפור. כי ב-2019 גת׳ארד הקים תכנית חדשה, שוב בערוץ הקהילתי של מנהטן, בשם Chris Gethard Presents, בוא הוא נותן לחברים שלו מקהילת הקומדיה האלטרנטיבית בניו-יורק שעה לעשות מה שהם רוצים בטלוויזיה. כל פרק מונחה על ידי קומיקאי או קומיקאית או צמד אחר והתוצאות משוגעות. יש אופרת סבון חיה על מכון מסאז׳, סמינר סטנדאפ פארודי מסטנדאפסיט צעיר, מבטיח וחובב הומור שחור בשם מרטין אורבאנו, משחק Choose Your Own Adventure, מחזה שמתרחש בחדר המתים של ספינת תענוגות, תכנית שמונחית על ידי תרנגול מדבר שהופכת לדרמה רצינית, וסרט מארוול. לא כל פרק הוא טוב, אבל זו בהחלט קומדיה מיוחדת ולא צפויה שאתם יכולים לראות כל שבוע בחינם. גת׳ארד אמר שהוא רוצה ליצור UCB או ״אופן מייק״ חדש, חממה קומית לדור העתיד של הקומדיה האמריקאית. כרגע, הם לא עושים תכניות חדשות כמובן אבל יש לכם הרבה להשלים.

ובשביל שיהיה לכם יותר קל, עבדכם הנאמן הכין לכם שני פלייליסטים עם הפרקים האהובים עליי של The Chris Gethard Show ו-Chris Gethard Presents. צפו בהם, צחקו, תהנו ונעבור את המגיפה הזאת ביחד.

Comments

comments

מה חשבת?