הקומיקאי דונלד גלובר תמיד היה מוכשר בטירוף. בטור דעה חדש יונתן עמירן סוקר את הקריירה הקומית שלו שכוללת ילדים בלשים וקקי במכנסיים

 

אז כולכם אוהבים את דונלד גלובר פתאום, הא? אני מרגיש שאני לא יכול לזרוק אבן ברשת חברתית בלי לשמוע מישהו משבח את הדרמה הקומית-אבסורדית שיצר, ״אטלנטה״, או את שירו החדש This Is America והקליפ המרהיב שמצורף לו. הבנאדם הולך להופיע בסרט של סטאר וורז עוד כמה חודשים, בתור הדמות האיקונית לנדו קלריסיאן! ובכן, לי יש את התענוג להגיד, כאחרון ההיפסטרים,שאני אהבתי אותו לפני שזה היה מגניב! ואני קצת פחות אוהב אותו עכשיו.

כמו רבים אני כנראה נחשפתי לגלובר לראשונה דרך סיטקום הקאלט ״קומיוניטי״, כשהוא התחיל להיות משודר בהוט. ואני גם חשבתי אותן מחשבות על גלובר כמו רבים: ״איזה אדם מוכשר, מצחיק וחתיך בעל יכולות קומיות מדהימות״ וגם ״הוא שחור וקוראים לו גלובר. האם הוא הבן של דני גלובר?״. אבל אני זוכר איך באותה תקופה בערך, תפסה את מבטי עטיפת דיוידי מיוחדת בספריית הוידיאו, ״האוזן השלישית״, בה הייתי מבקר באופן רגיל. גלובר ניצב בקדמת העטיפה הזאת לסרט לא מוכר בשם Mystery Team, לבוש בחולצת פסים ילדותית ולצדו שני בחורים לבנים, גם הם לבושים בצורה מגוחכת מעט.

״מיסטרי טים״ הוא סרט שכותב התרבות האהוב עליי ניית׳ן רבים היה מגדיר כ״תת-קאלט״ (שם של טור שהוא כותב באתר Rotten Tomatoes) כלומר יש בו אלמנטים של סרט קאלט, אך עדת המעריצים שלו עדיין קטנה מדי בכדי לתת לו מעמד קאלט אמיתי. אני יודע שאני אשמח מאוד אם הוא יגיע למעמד הזה, כי לדעתי הוא סרט מצחיק, מרגש ומיוחד מאוד. אני כל-כך אוהב אותו שכבר כתבתי עליו לאתר אחר. "מיסטרי טים" עוסק בשלושה חברים שבילדותם היו בלשים צעירים חמודים שכל העיר אהבה, אך עכשיו כשהם מתקרבים לסיום התיכון והם עדיין תקועים ברמת בגרות של ילדים, הם נאלצים להתבגר ולפתור תעלומת רצח. הסרט נכתב על ידי כוכביו, גלובר, דומיניק דירקס ודי סי פירסון, שפעלו כקבוצת מערכונים בשם ״דריק קומדי״ שנים לפני הסרט. השלישייה יצרה סרט שמלא ברגעים קורעים מצחוק ודמויות זכורות, אך גם ברגש. כשאני ראיתי את הסרט הזה, לקראת סיום תקופת התיכון שלי, התחברתי לסיפור הזה על שלושה חברים שעומדים בפני נקודת מפנה בחיים שלהם ומסרבים להתבגר. עוזר גם לעניין הרגשי גלובר, שמככב בתור ג׳ייסון, מומחה התחפושות והמנהיג של החבורה, שמספק הופעת משחק ראשית נהדרת מלאה בקולות מטופשים ושוב, רגש אמיתי. בסרט מופיעים גם לפני שהתפרסמו כוכבים וכוכבות כמו: אוברי פלאזה, אלי קמפר, בובי מויניהן, בן שוורץ, ועוד. כל הכתבה הזאת לא תהיה רק על הסרט הזה, אבל אני באמת ממליץ לכם לראות אותו. הוא טוב.

אבל גם אם נלך יותר אחורה נוכל כבר לראות את הכישרון של גלובר. כאמור השלישייה התחילה כקבוצת מערכונים ותוכלו למצוא הרבה מהמערכונים שיצרו ביוטיוב, אם לא אכפת לכם שאיכות הוידיאו גרועה. דריק היו חלק מהגל הראשון של מערכוני הקומדיה ביוטיוב, כשהאתר רק התחיל. יש להם כמה מערכונים גאוניים, ושוב אפשר לראות את גלובר בחזית הבמה, משפר כל מערכון עם ההופעות הראשיות שלו, בין אם זה כאמן ג׳אז מתוסכל, ראפר עצוב שתקוע בשנות השמונים או נער פגוע שיוצר סרט בלימודי הקולנוע שלו כדי להתנקם בחברתו. אבל תצוגת המשחק הכי טובה של גלובר היא כנראה במערכון ״ג׳רי״ שם הוא מגלם תלמיד תיכון שכל עולמו קורס אליו כשהוא מחרבן במכנסיים בשיעור ומנסה נואשות להציל את המוניטין שלו. גלובר נותן הופעה מוגזמת, אבל שדיין מרגישה אמיתית. כולנו יכולים לשים את עצמנו במכנסיו המסריחים של ג׳רי.

והקריירה של גלובר מלאה בעוד הישגים מדהימים. הוא קיבל עבודה ככותב ב״רוק 30״ בגיל 23, הופיע שם בכמה הופעות קטנות וזכה באמי! הוא הוציא כ-12 פרוייקטים כמוזיקאי כולל האלבום Camp שהכניס אותי לעולם הראפ! הוא מופיע בסרט הקונצרט של הביסטי בויז Awesome, I Fucking Shot That אפילו כשאף אחד לא ידע מי הוא! וכעת הוא כותב ומככב בסדרה קומית רצינית בעלת מסרים עמוקים, עומד לככב בשובר קופות ענק, וזכה בגראמי על שיר רציני… ואני קצת מתגעגע לבחור מהמערכונים המטופשים. אבל מה אני יודע? אני טמבל שאוהב בדיחות קקי. בכל מקרה, גלובר הוא אחד מהאנשים שבהחלט אפשר להגיד שמגיעה לו  ההצלחה שלו.

 

Comments

comments

מה חשבת?