מתן פרץ הוא סטנדאפיסט עולה וכוכב אינסטגרם וטיק טוק שבדיחות הקרש שלו הפכו לכלי שואב לעוקבים. הוא הפך לסטנדאפיסט מוביל בסטנדאפ פקטורי. החומרים שלו עוסקים באינסטגרם, זוגיות, סמים ועוד פעם סמים. היום הוא עולה למופע מלא בסטנדאפ פקטורי.

מתי החלטת שאתה רוצה להצחיק?

"מאז ומעולם ידעתי שאני רוצה להצחיק. לא החלטתי שום דבר בתהליך הזה, זה משהו שהחליטו בשבילי הרבה לפני שנולדתי אני חושב.. מהגן דרך היסודי, תיכון, צבא וכו׳ תמיד הייתי המצחיק של החבר׳ה. אבל פחדתי לעשות את זה באופן מקצועי.. ראיתי סטנדאפיסטים וזה היה נראה לי כמו הדבר הכי בלתי אפשרי בעולם, מן כוח-על כזה – פשוט לעמוד על במה עם מיקרופון וכיסא ולהצחיק אולם מלא באנשים. בגלל זה אני חושב שלקח לי כל כך הרבה זמן להתחיל לעשות את זה באופן מקצועי".

היית דתי. איך זה עוזר לך בסטנדאפ?

"יש תמיד הרבה על מה לדבר.. הדת היא קרקע פוריה של פאנצ׳ים והתמודדויות שמי שלא חווה אותם לא באמת יכול להבין מה זה אומר. מעבר לזה אני גם עושה הופעות לציבור הדתי, ככה שזה תרם לי לעניין. אני באופן כללי לא מדבר על גסויות ודברים כאלה, זה פשוט מרגיש לי לא נעים, אין לי משהו נגד זה, פשוט אותי אישית מביך לדבר על זה – לכן יותר קל לי להתמודד עם קהל דתי/מסורתי כי יש לי מספיק על מה לדבר איתם".

מי הקומיקאים שהשפיעו עליך?

"אני יודע שזה הכי קלישאתי בעולם אבל אני אגיד את זה בכל זאת: לואי סי קיי, ביל בר ודייב שאפל. עכשיו כשסיימנו עם הקלישאות, אני חושב שאני גם מאוד מושפע מאנתוני ג׳סלניק, ג׳רוד קרמייקל, בו ברנהם ואנדרו שולץ, הם בעיניי מבריקים וכריזמטיים בקטע אחר והחלום שלי הוא להגיע לרמה הזאת מתישהו".

את מי אתה מעריך בסצנה הקומית של היום?

"וואוו המון, לפני שנכנסתי לסצינה לא כל כך הכרתי סטנדאפיסטים ישראלים כי הייתי צופה בעיקר בסטנדאפ אמריקאי, אבל אחרי שנחשפתי לסצינה הישראלית אני יכול להגיד שיש מלא אנשים מוכשרים ומדהימים שלמדתי מהם המון! אסף יצחקי, ארז בירנבוים, יוסי גבני (יש עוד מלא אבל אלה הטופ מבחינתי), הם בעיניי פשוט דוגמא לאיך עושים סטנדאפ ואיזה רמת מחויבות צריך כדי באמת להצליח בתחום הזה. אני באמת מעריץ שלהם. הם פשוט מנטורים שהפכו עם הזמן לחברים טובים ואני מברך על זה."

אתה מעלה סרטונים לרשת עם בדיחות קרש ועם דור ייתח. מה אתה צריך שם את דור ייתח?

"קודם כל דור הוא בין החברים הכי טובים שלי וגם שותף שלי לדירה, ככה שהוא גם ככה כל הזמן בסביבה אז למה לא. דבר שני, את הבדיחות אבא האלה שאני מקריא אני מכיר כבר (הם פורסמו אצלי בסטורי באינסטגרם) אז על מנת שתהיה ״הצדקה״ לעובדה שאני צוחק מהן שוב – אני מספר אותן לדור (ששומע אותן בפעם הראשונה) וככה בעצם הצחוק וההנאה שלנו מהבדיחות הנוראיות האלה מוצדק, ומעבר לזה – עובר הרבה יותר טוב לקהל שצופה בזה".

מה היית מייעץ לסטנדאפיסט מתחיל?

"להופיע כמה שיותר, זה קשה, נוראי ולוקח מלא זמן אבל סטנדאפ לא עושים רק כי זה כיף, עושים את זה כי זה או זה או כלום. אם זה רק תחביב מבחינתך, אין בעיה, ההתקדמות תהיה בהתאם. אבל אם אתה מרגיש שזה מה שנועדת לעשות – כנס בזה בכל הכוח! תופיע כמה שיותר, תכתוב כמה שיותר ותנסה לקבל משוב כמה שיותר אמיתי וכנה על הקטעים שלך מחברים/משפחה כדי להבין מה לשפר ואיך להתקדם. כל ה'וואי אחי היה טוב' זה מאוד נחמד לשמוע אבל לא מקדם אותך לשום מקום. תקליט את עצמך כל הופעה (אם אתה יכול אז תצלם גם) ותיסגר על 5 דקות שמבחינתך מפציצות כל פעם ולאט לאט תבנה 10 דקות כאלה, 20 דקות וכו׳ עד הופעה מלאה. הכי חשוב להבין שזה איטי וקשה אבל באמת שזה שווה את זה"

.למה אתה פוחד מכלבים?

 חייב להודות שהיה לי פחד נוראי מכלבים בעיקר כי בגיל 8 קפץ עליי כלב ושרט לי את הפנים (יש לי עד היום צלקת על הגבה של עין שמאל כדי להזכיר לי את זה). אבל בשנים האחרונות אני מרגיש שהתגברתי על הפחד ואני אפילו ממש אוהב כלבים והם אותי! יש לי הרגשה כאילו הם דיברו ביניהם והם עכשיו מתנהגים אליי יפה בהגזמה כדי לכפר על הפאדיחה שהייתה לי איתם בגיל 8. אז הכל טוב בינינו עכשיו".

איזו מילה הכי מצחיקה אותך?

"טריגר, זאת מילה שמצחיקה אותי כל פעם מחדש, לא שאני מזלזל בערך שלה או במה שהיא מייצגת, היא פשוט כבר הפכה למשהו כל כך סתמי וזול שזה מצחיק אותי. היום הכל ״טריגר״ ליטרלי כל דבר. אתה יכול להגיד אופניים חשמליים. ומישהו יגיד לך 'פעם נפלתי מכאלה וזה עושה לי טריגר..' נו באמת. איך יש לכם כוח לעקוב אחרי כל הטריגרים החדשים? לי אין"

מה התוכניות לעתיד?

"לעשות סיבוב הופעות בכל הארץ עם המופע שלי, להופיע יותר באנגלית, והשאיפה בסופו של דבר? החלום הגדול? ספיישל בנטפליקס. להיות הסטנדאפיסט הישראלי הזה שמופיע בכל העולם באנגלית ושובר אולמות. זה חד משמעית החלום"

.מה היית עושה אם לא היית סטנדאפיסט?

"ואוו.. כל כך הרבה דברים. איש מכירות/ פירסומאי/ איש קריאייטיב/ עובד במשרד הביטחון/ עגלות בחו״ל/ מוזיקאי.. לא חושב שחסר לי מה לעשות במקום, פשוט מבחינתי אין אלטרנטיבה, זה לא ״או סטנדאפ או…״ זה סטנדאפ. וזה"

.

Comments

comments

מה חשבת?