בשנים האחרונות SNL מביאה יותר ויותר חיזוקים מבחוץ בשביל החיקויים שלהם, במקום להשתמש בקאסט המוכשר שלהם, וזה מעצבן את יונתן עמירן 

.

 

השבוע אמריקה עסקה בעיקר בחקירתו של ברט קאוואנו, המועמד לבית המשפט העליון שמואשם בתקיפה מינית. ״סאטרדיי נייט לייב״, שפתחו את העונה ה-44 שלהם השבוע, גם כמובן הגיבו על העניין במערכון פתיחה ארוך, עם מאט דיימון, שהגיע בהפתעה לשחק את קאוואנו. המערכון משעשע, וזכה לאהדה גדולה וצפיות רבות באינטרנט, אבל הוא מעלה בעיה שיש ל-SNL בשנים האחרונות: ההישענות שלה על הופעות אורח של סלבס במקום על הקאסט הרגיל שלה.

כן, מאט דיימון הוא שחקן מצויין ודומה יחסית לקאוואנו (בעיקר בעזרת איפור), וזה היה נחמד מצידו להסכים לתפקיד הזה ברגע האחרון, ולהגיע לניו-יורק שמונה שעות לפני שהתכנית התחילה. אבל… האם זה באמת היה נחוץ? האם זה לא הייתה הזדמנות טובה לתת לאחד מחברי הקאסט המוכשרים של התכנית לנסות את החיקוי הזה?  זו הסיבה שהם שם! זה היה הגיוני אם דיימון במקרה היה המנחה, אבל הוא לא. המנחה של הפרק היה אדם דרייבר, אבל לאחר כמעט רבע שעה של המערכון בכיכובו של דיימון, שכלל גם הופעת אורח מרכזית של שחקנית התכנית לשעבר רייצ׳ל דראץ׳, נשאר מעט זמן לדרייבר ושאר חברי הקאסט להראות את מה שהם יכולים לעשות. SNL תמיד הייתה בנוייה על אורחים מפורסמים, כמובן, אבל פעם אלו היו רק המנחים. בשנים האחרונות SNL מביאה יותר ויותר חיזוקים מבחוץ בשביל החיקויים שלהם, דבר שהם לא היו עושים בעבר.

הדוגמה הכי בולטת לזה היא כמובן השימוש באלק בולדווין בתור הנשיא דונאלד טראמפ. פעם לגלם את הנשיא ב-SNL היה תפקיד מכובד בשביל חבר קאסט, תפקיד שהחל בצ׳בי צ׳ייס הנופל בתור ג׳רלד פורד, ועבר דרך גדולים כמו דיינה קארבי בתור בוש סניור, פיל הארטמן בתור קלינטון ו-וויל פרל בתור בוש ג׳וניור. היו גם מעידות כמו פרד ארמיסן בתור אובמה (בחירה מביכה מכמה סיבות) אבל גם בזמנים קשים, כמו שוויל פרל עזב את התפקיד האייקוני של בוש, הם מצאו את השחקן הנכון למשימה מתוך הקאסט. ואז הגיע המועמד הנשיאותי טראמפ, אחד האנשים הכי קלים לחיקוי בעולם. הוא נעשה בעבר בתכנית בגילגוליו כאייל נדל״ן ומנחה ריאליטי על ידי פיל הארטמן ודארל האמונד, וכמועמד לנשיאות, התפקיד ניתן בהתחלה לחבר הקאסט טרן קילם, חקיין מוכשר מאוד. קילם עשה עבודה סבירה בתור טראמפ, אך SNL נלחצו משום מה והביאו חזרה את דארל האמונד לשחק אותו. ואז במהלך מלוכלך החליפו את האמונד אחרי שכבר עבר לניו-יורק, בחבר התכנית, ואדם ששונה מטראמפ בדעותיו הפוליטיות אך דומה לו בדרכים רבות אחרות, אלק בולדווין. אבל למה? החיקוי של בולדווין לא בדיוק מדהים, והוא אמר בראיונות רבים שהוא אפילו לא אוהב לעשות את זה. נראה שהוא ממשיך לקפוץ מדי פעם בתור טראמפ רק בשביל האגו שלו (שדומה בגודלו לזה של טראמפ).

באותה עונה, כשהחיקוי עבר לבולדווין, קילם גם פוטר באופן לא טקסי מהתכנית. אבל הם היו יכולים למצוא מישהו אחר. אנת׳וני אטמוניק, שעושה כנראה את חיקוי הטראמפ הכי טוב היום, ב-The President Show בקומדי סנטרל, סיפר שעשה אודישן ל-SNL עם החיקוי הזה, ואף האשים את בולדווין שהשתמש בקלטת האודישן שלו כדי ללמוד את חיקוי טראמפ. בולדווין העצבני כמובן בלע את הפיתיון ונכנס לסכסוך טוויטר עם אנטמוניק וחברו וחקיין ברני סנדרס ג׳יימס אדומיאן. ואם כבר מדברים על ברני סנדרס, זה עוד תפקיד שהיה יכול להיות שייך לחבר קאסט ב-SNL אבל ניתן להופעת קמיאו של סלב, לארי דייוויד. זה נכון שדייוויד דומה מאוד לסנדרס, ואף התברר שהם קרובי משפחה, אבל אני בטוח שהיו גם אנשים זקנים שדמו יותר לרוס פרו מאשר דיינה קארבי והוא עשה את זה כמו גדול. אפילו החיקוי האהוב של טינה פיי בתור שרה פיילין נכנס לקטגוריה הזאת. לורן מייקלס עלה על זה שהן דומות אחת לשנייה שתי טיפות מייפל קנדי, אבל אני בטוח שגם קריסטן וויג הייתה יכולה לעשות את זה די טוב

יונתן, למה אכפת לך?.

אתם בטח שואלים, יונתן, למה אכפת לך? אתה לא צופה ב-SNL באופן שבועי יותר. ואני עונה: וואו, איך אתם יודעים במה אני צופה ולא צופה? אתם עוקבים אחריי? אז אתם בטח תוהים למה אני רואה ״תיקים באפילה״ ב-2018. אבל ברצינות, אני חושב שזה לא הוגן לשחקנים. אחד מהתפקידים של ״סאטרדיי נייט לייב״ הוא לקחת שחקנים וקומיקאים אנונימיים ומוכשרים ולהראות לאמריקה כמה הם מוכשרים. ואם כל דמות שנמצאת בחדשות תשווק על ידי שחקן הוליוודי מפורסם, אז איך זה יקרה? איך נקבל כישרונות כמו ביל היידר וקריסטן וויג? כן, יש לנו את קייט מקינון, אבל זהו. מי עוד אתם מכירים שנמצא ב-SNL היום? לורן מייקלס צריך לתת צ׳אנס לאנשים האלה שהוא בעצמו שכר, ולשמור את הופעות האורח המטורפות ל-What's up with that?.

 

.

Comments

comments

מה חשבת?