בוב סאגט ובטי וייט - כוכבי הסיטקומים משנות השמונים

נפרדים באיחור מבוב סאגט ובטי וויט – ועוד סמלי סיטקומים משנות השמונים

בוב סאגט ובטי וייט היו מהכוכבים הבלתי נשכחים של הסיטקומים של שנות השמונים. אספנו לכם כמה מהרגעים הגדולים שלהם ושל גם עוד כמה כוכבים מאותה תקופה

"אני לא יודע מה קורה אחרי שמתים, אבל אם בטי אומרת שבמותנו אנו זוכים להתאחד עם אהבת חיינו, אני מקבל את מילתה", כך כתב בוב סאגט בפייסבוק אחרי מותה של בטי וויט בגיל 99, עשרה ימים לפני שגם הוא הלך לעולמו, בגיל 65 בלבד. ממש לאחרונה נפרדנו משני הסמלים הגדולים של הסיטקומים משנות השמונים – בוב סאגט ובטי וויט. שניהם הצחיקו אותנו, גרמו לנו להתאהב בהם והיו חלק בלתי נפרד מנוף הילדות שלנו.

היא הייתה נערת הזהב האולטימטיבית, וכיכבה בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון במשך יותר משמונה עשורים. הוא היה האבא המקסים מ"צער גידול בנות" שלימד אותנו מהי לכאורה הורות טובה ובחלוף השנים לימד אותנו כמה גסויות במופעי הסטנד אפ שלו. מעבר לכך ששניהם היו קומיקאים בחסד, בטי וויט ובוב סאגט עוררו בנו נוסטלגיה לשנות ה-80, לימים שבהם הקומדיות היו פחות ציניות, עם צחוק מוקלט ברקע. אותן הקומדיות גם העלו למודעות נושאים שעד לאותם ימים לא עסקו בהם בטלוויזיה, כמו גזענות ופמיניזם. אז עכשיו כשהאייקונים האלה כבר לא איתנו, זה הזמן להיזכר ברגעים הגדולים של בוב סאגט ובטי וויט ובסיטקומים אחרים משנות השמונים:


הרגעים הגדולים של בוב סאגט

ניקיון האביב ב"צער גידול בנות"


כשדני טאנר, האבא החד הורי ב"צער גידול בנות" לא גרם לנו לבכות מהתרגשות, הוא קרע אותנו מצחוק. אחת התכונות הבולטות של הדמות שאותה גילם בוב סאגט הייתה האובססיה שלו לניקיון. אפילו סאגט עצמו צייץ בטוויטר על כך שבעקבות נגיף הקורונה הוא הפך להיות מכור להיגיינה ממש כמו דני. בקטע שלפניכם דני מגייס את כל המשפחה לניקיון לכבוד האביב, כולל את מישל הקטנה (מרי קייט/אשלי אולסן) שלומדת כבר מגיל צעיר ש"לכלוך זה רע".


חגיגה בסנוקר ב"צער גידול בנות"

לדני טאנר הייתה בסדרה תדמית של חנון. לכן, כשהוא מצטרף למשחק סנוקר עם ג'סי וג'ואי, זה ברור לקהל שהוא הולך להפסיד. אלא שמסתבר שדני הוא למעשה כישרון בסנוקר, אפילו יותר מיהודה ברקן. לראות ולא להאמין.



הופעת אורח ב"סאטרדיי נייט לייב"

בוב סאגט הוא אחד מהכוכבים הרבים שהופיעו בתכנית המערכונים "סטרדיי נייט לייב". בהתחשב בכך שמדובר בתכנית לייט נייט למבוגרים, בוב יכול סוף סוף להשתחרר מדמותו המוכרת והידידותית לכל המשפחה מ"צער גידול בנות". בקטע שלפניכם הוא מגלם מורה להתעמלות שמנסה ללמד את הקבוצה שלו מדוע חשוב להיות מהירים. חדי העין שביניכם יבחינו גם באדם סנדלר.

הרגעים הגדולים של בטי וויט

מלחמת ההרינג הגדולה ב"בנות הזהב"

בטי וויט מוכרת לנו בעיקר בזכות התפקיד האלמותי שלה ב"בנות הזהב". בקטע שלפניכם אפשר להבין בדיוק מהו סוד הקסם של בטי. הסצנה מציגה את הקשיים של הבנות כשרק עברו לגור יחד במיאמי. בזמן שבלאנש (רו מקלנהאן) מתלוננת על כך שהן לא מצליחות להסתדר ודורותי (ביה ארתור) מסכימה איתה, רוז (בטי) מתיישבת ומתחילה להפליג בסיפור שלה על "מלחמת ההרינג הגדולה". בשלב מסוים הבנות מתחילות לצחקק, אבל בטי ממשיכה לספר את הסיפור בפנים רציניות ולא יוצאת מהדמות שלה אפילו לרגע.


הפרסומת לסניקרס

אז נכון, זה אמנם לא סדרת טלוויזיה אלא פרסומת, ובכל זאת מדובר באחד הרגעים המצחיקים ביותר של בטי וויט. בטי, שבזמן צילומי הפרסומת הייתה בת 87, לא חששה לצחוק על הגיל שלה ולהפגין חוש הומור עצמי משובח במיוחד.   


הופעת אורח ב"סאטרדיי נייט לייב"


גם בטי וויט השתתפה באחת התכניות של "סטרדיי נייט לייב" והפילה את הצופים לרצפה. התכנית הייתה מעין פארודיה על אופרת סבון אמריקאית, ובטי הצליחה לגנוב את ההצגה מכוכבים צעירים ממנה כמו בראדלי קופר.


כמה סיטקומים משנות השמונים שתמיד כיף להיזכר בהם

אז אחרי שנזכרו בסיטקומים בכיכובם של בוב סאגט ובטי וויט, הנה כמה סיטקומים נוספים משנות השמונים שתמיד כיף להיזכר בהם:


"מי הבוס"

בשנות ה-80 יותר ויותר נשים החלו לצאת מהבית, לעבוד ולפתח קריירה. השינוי הזה הוביל את רשת ABC ליצור את הסיטקום המצליח "מי הבוס". הסדרה עסקה באנג'לה באוור (ג'ודית לייט) – אשת קריירה, גרושה ואם חד הורית שמעסיקה את טוני מיסלי (הלא הוא טוני דנזה) כעובד משק בית שיעזור לה בגידול הילד ובתחזוקת הבית. טוני עובר לגור בביתה של אנג'לה יחד עם בתו סמנתה (אליסה מילאנו המושלמת) והמצב המורכב יצר שלל סיטואציות משעשעות. לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו עדיימאוהבים בטוני גם אחרי שלושים שנה.


"על טעם ועל ריח"

"על טעם ועל ריח" הייתה אחת הקומדיות הראשונות בטלוויזיה שהביאה לקדמת הבמה נושאים רציניים כמו גזענות, סמים והתעללות מינית בילדים. העלילה עסקה בשני נערים אפרו אמריקאים – וויליס וארנולד ג'קסון, שאיש עסקים לבן בשם פיליפ דראמונד ובתו קימברלי מחליטים לאמץ אותם באחוזת הפאר שלהם. הכוכב הבלתי מעורער של "על טעם ועל ריח" היה כמובן גרי קולמן, שגילם את ארנולד. המציאות לא הייתה מצחיקה עבור גרי, שסבל ממחלה קשה בכליות שהפסיקה את הגדילה שלו ומת בגיל 42 לאחר שנפל ונחבט בראשו. ובכל זאת, הוא לנצח יישאר הילד המתוק עם משפט המפתח שאמר לאורך כל הסדרה: " What you talkin bout Willis".

"משפחת קוסבי"


"משפחת קוסבי" עשתה את הבלתי יאומן באותה תקופה, ועל אף שהציגה משפחה אפרו אמריקנית היא זכתה לפופולריות עצומה בקרב הציבור כולו. הסדרה עסקה בקורות משפחת הקסטבל האמידה בת השבע נפשות, ומי שגילם את האבא היה ביל קוסבי. מאז קוסבי הפך מקומיקאי אהוב לעבריין מין מורשע, לאחר ש-50 נשים טענו כי קוסבי תקף מינית או אנס אותן. על אף הקושי להפריד בין האיש לדמות, אי אפשר להתכחש לכך ש"משפחת קוסבי" הייתה סיטקום שהצחיק מיליוני צופים בכל העולם ועזר לשנות את היחס לשחורים בארצות הברית.



Comments

comments

מה חשבת?