יונתן עמירן, אחד ממארגני ליין "ערב הסטנדאפ המיותר", מסכם ארבע שנים ומסביר איך הערב שרד כל-כך הרבה זמן

.

 

בנוסף להיותי כותב טורי קומדיה מפורסם ומוערך, אני גם סטנדאפיסט. אני הייתי בבמות פתוחות שונות בעירי תל-אביב, אבל מכולן, מהגדולות לקטנות, אין במה שיותר כיף לי להופיע בה מאשר הבמה של ״ערב הסטנדאפ המיותר״ שחגגה השבוע ארבע שנים (למרות שהתאריך האמיתי היה לפני חודשיים). למרות מה שהרבה אנשים חושבים, אני לא התחלתי את ״קריירת״ הסטנדאפ שלי במיותר, וגם לא הייתי שם כשהליין התחיל. אני התחלתי לבוא לליין לפני כשלוש שנים, ואני עוזר בניהול שלו כשנתיים. אני הייתי שם כשהמיותר היה ב״הר סיני״ שברחוב הר סיני, עבר לתקופה מביכה ב״הוסטל 51״ ואז חזר לרחוב הר סיני ל״אוצר״, ביתו כבר יותר משנתיים. אז אני חושב שיש לי הסמכות לכתוב כמה פסקאות על הערב המיוחד הזה, שהוא הרבה יותר מסתם ערב סטנדאפ להיפסטרים.

ערב הסטנדאפ המיותר הוקם ב-2015 על ידי עמית קלינג, ירמי שיק-בלום, תם אהרון וגיא אדלר. כיום הוא מנוהל על ידי קלינג, ירמי, תומר פישמן, חן זאוסמר, דניאל בוקס ועבדכם הנאמן. אם תשאלו סטנדאפיסטים על הערב הם יגידו לכם דברים שונים עליו: ״זה ערב קשה״, ״הקהל לא מפרגן״, ״הם לא צוחקים״, ״הם לא אוהבים פאנצ׳ים״, ״הם אוהבים סיפורים״, ״הם היפסטרים״. זה בהחלט ערב באווירה שונה מן הבמות הפתוחות בקאמל או בפאקטורי. הקהל כן מעדיף שבדיחה תגיע מאיזשהו מקום אמיתי, או ״אמיתי״, ולא תהיה כזה ״שמתי לב שרופאי שיניים הם ככה וככה״. אבל יש סבלנות מסויימת לקהל במיותר. אם לא תצחיקו אותם ישר, זה לא נורא. יכול להיות שתצחיקו אותם פתאום באמצע הסט, והם יקבלו את זה. זה גם, למרות כל מה שאומרים, מקום טוב להופיע בו בפעם הראשונה. בכל ערב יש ערבוב של הקבועים של הליין ואנשים חדשים. ואם האנשים החדשים האלה מצחיקים מספיק, הם יחזרו שוב ושוב ויהפכו בסופו של דבר לקבועים.

 

מי הם אותם קבועים של ערב הסטנדאפ המיותר בכל מקרה? הרבה מהם זה אנשים שהתחילו לעשות סטנדאפ בערב הזה. אנשים כמו אורן ברזילי, שף לשעבר, שהפך לאחד מהכוכבים הבולטים של הערב, וכתב מאז לתכניות טלוויזיה כמו ״היום בלילה עם גורי אלפי״ ו״ארץ נהדרת״. האם אני אומר שיש קו ישיר בין ״ערב הסטנדאפ המיותר״ להצלחה שלו? כן!

בשנה האחרונה,ערב הסטנדאפ המיותר הפך גם ליותר מרק במה פתוחה, עם ליין "המיותר ספיישל" של הופעות יחיד של מופיעים אהובים, וליין הרוסט באטל שהמיותר מארח ותמיד מכיל מופיעים קבועים של הערב.

 

מעל הכל, ״ערב הסטנדאפ המיותר״ הוא מקום להתנסות, כמו מיטה בקולג׳ אמריקאי. הוא מקום לעשות בו קטעים חדשים, קטעים שאולי לא יעבדו בערב אחר. הוא מקום שבו חנוך דאום יכול להגיע בהפתעה ולעשות סט, וגם אבי אטינגר. הוא מקום שבו אורן חזן יכול להכניס ראש לבר, ואז לצאת ישר, כמו שקרה פעם. הוא גם מקום בו איש יכול לאונן על הבמה, כמו שקרה פעם, אבל בואו לא נדבר על זה. הוא מקום שאני יכול לנסות בו את קטעי הקומדיה הכי מגוחכים ומטומטמים שעולים בדעתי, ומישהו יצחק. הוא מקום לפגוש בו את החברים שלך, להשתכר איתם וללכת לאכול אחר-כך ב״אמריקה בורגרס״. הוא מקום שהצליח לשרוד ארבע שנים ושלוש החלפות מקום, בזמן שליינים אחרים התפרקו.

מה יש במיותר שעשה אותו כל-כך עמיד כל השנים האלו? אני חושב שזה האנשים מאחורי, והאהבה האמיתית שלהם לליין הזה, ולסטנדאפ בכלל. אני חושב שהמיותר עוד ימשיך, יעבור עוד מקומות, יעבור עוד שינויים במארגנים שלו וימשיך להצמיח כוכבים חדשים. למרות השם שלו, המיותר הוא ערב נחוץ.

Comments

comments

תגובה אחת


מה חשבת?