טליה ברטפלד, קומיקאית

טליה ברטפלד היא קומיקאית טיק טוק צעירה שבתוך פחות משנה גם הפכה למופע המחמם של תום אהרון וגם קיבלה תפקיד בסדרה של יוצרות האחיות המוצלחות שלי. מה עוד היא מתכננת לנו?

הקומיקאית והסטנדאפיסטית טליה ברטפלד צברה קהל בזכות סרטוני הטיק טוק שלה שהחזירו את הכבוד להומור האינפנטילי. בעקבות פרסומים לכאורה פוגעניים להצגה של ושל חברים הוזמנה לדבר על המקרה ב"מהצד השני" עם גיא זוהר. היא המשיכה להצחיק וקיבלה מופע חימום אצל תם אהרון ותפקיד בסדרה של נועה ארנברנג וגלית חוגי בבימוי גורי אלפי. הרבה עבודה. אבל היה לה זמן לענות על שאלות.

מתי החלטת שאת רוצה להיות קומיקאית?

בגלל שכילדה חשבתי שאין בי שום דבר טוב חוץ מזה שאני יכולה להצחיק זה כל מה שעשיתי ופיתחתי. תמיד דחפתי את עצמי למשבצת המצחיקה ותכלס הכל בחיים שלי סובב סביב קומדיה מאז ומתמיד. החלטתי שאני רוצה לתת לזה שם ולעלות על במה ביוני 2021, ועשיתי את זה כבר באותו השבוע.

קיבלת הרבה חשיפה בטיק טוק ואצל גיא זוהר. אצל מי יותר?

הסרטונים שלי הם אלו שחשפו אותי בגדול ופתחו לי הרבה מהדלתות, כמו למשל זו של גיא זוהר, וגיא זוהר חשף אותי לקהל יותר מבוגר ושפחות נמצא בטיקטוק. זה היה מאוד מוזר ומגניב.


מי הקומיקאים שהשפיעו עלייך?

גיתית פישר שהיא ההופעה הכי טובה שראיתי בחיים, שיר ראובן, שבתיכון חרשתי על כל פינה שהייתה לה בטלוויזיה ואמרתי לעצמי: אה זה דווקא כיף להיות לסבית יופי זה כדאי. גם כמובן תם אהרון שגילה לי שמסתבר שלא מספיק להצחיק ומסתבר שזה מקצוע וצריך גם לעבוד קשה רצח. אין בן אדם שעובד יותר קשה ממנו. 

את מופע החימום של תם אהרון? איך קיבלת את התפקיד?

תם כתב לי באינסטגרם לאחר שאשתו ליאת המושלמת הראתה לו סרטונים שלי. שאל אם אני גם עושה סטנדאפ, שלחתי לו קטעים, הוא הציע לי לעשות לו מופע פתיחה בצוותא וצרחתי עליו שכן. אחרי צוותא התאהבנו ואין דבר כיף יותר שקרה לי מלעבוד איתו.


את מי את מעריכה בסצנה הקומית של היום?

שוב אגיד גיתית פישר, מה אני אעשה שראיתי הופעה שלה ב-2018 וזה היה כמו לראות את לוחות הברית. אני גם אוהבת את כרמל צאיג מאוד מאוד. שירה אחאבן, חברה שלי שהולכת להיות הסטנדאפיסטית הכי טובה ומצליחה בארץ היא גם השראה ענקית בשבילי ואני מעריצה שלה. היא פורצת דרך. 

@talyabart

@AMS COOKIES הרסתם לי את הגמילה מממתקים

♬ original sound – טליה ברטפלד

בהתאם לפרסומים זרים, את עומדת לככב בסדרה בבימוי גורי אלפי. ספרי על הסדרה.

הסדרה שכתבו נועה ארנברג וגלית חוגי הגאונות מספרת על חווה ונאווה, שתי נשים ששירתו יחד בלהקה צבאית בשנות ה-70, היו בשוליים של הלהקה, נפגשות שוב ומחדשות את החברות מאז. סדרה מרגשת ומצחיקה וכל מה שאני אוהבת בטלוויזיה.

מה המילה שהכי מצחיקה אותך?

אני לא יודעת 

מה היתרונות והחסרונות של להיכנס לעולם הקומדיה בגיל צעיר?

יתרונות: כולם אומרים וואו יפה היא בת 20 ועושה דברים.

חסרונות: לפעמים אולי כן כדאי לעכל ולעבד ולעבור דברים כמו שהם, ולא ישר לתעל לסיפור מצחיק לסטנדאפ. במיוחד כשעוברים אותם בפעם הראשונה. אבל אולי זה גם שטויות. אראה בעתיד. אעדכן.

מה היית ממליצה ליוצרים קומיים מתחילים?

לא יודעת. אני גם יוצרת קומית מתחילה. מה הם היו ממליצים לי?

אילו שלושה דברים היית לוקחת לגן עדן? 

נראה לי יש שם הכל כבר.

קראו עוד:

תם אהרון

נועה ארנברג וגלית חוגי (מובטלות ונהנות)  – ראיון ר-ציני

האחיות המוצלחות שלי נגד מייקל; איפה החמלה

Comments

comments

מה חשבת?