מי הוא ביל בר? יונתן עמירן רק עכשיו בוחן אותו ויש גם קופון

ביל בר מגיע להופעה בארץ ויונתן עמירן צופה בסרטונים שלו לראשונה

מי הוא ביל בר? באמת, מי הוא? עד לפני כמה שבועות, לא ממש ידעתי. כאילו ידעתי שהוא סטנדאפיסט, ידעתי שיש לו קצת תדמית ״ילד-רע״ שאומר מה שבא לו, אבל פחות מעצבן מריקי ג׳רבייס, ידעתי שאחרי מה שקרה עם לואי סי קיי הוא כנראה הקומיקאי הג׳ינג׳י הפופולרי ביותר בעולם (קרוט טופ לא מה שהיה פעם), אבל אף פעם לא ראיתי ספיישל שלו או הרבה קטעים שלו ביוטיוב. משהו בתדמית הסופר-גברית, בוסטונית קשוחה שלו, הרתיעה אותי. אני אוהב את הקומיקאים של יותר כמו ג׳ון מולייני ומייק בירביגליה, בחורים נחמדים ולא מאיימים. לא איזה בחור שכנראה היה קורא לי ״פאג״ אם הוא היה רואה אותי. אבל עכשיו בר מגיע לארץ והבוסים שלי ב״ילדי הקומדיה״ משלמים לי שק מזומנים נדיב כדי לכתוב עליו, ולפרסם את הקופון ל-15% הנחה שהם מציעים, ואין דבר שאני יותר אוהב מכסף, כלומר מאתגר כתיבה.

ביל בר נולד בקנטון, עיירה במסצ׳וסטס, שזה די ברור לפי המבטא והאווירה הניו-אינגלנדית שהוא משדר. הבחור נשמע כמו דמות מ״פאמילי גאי״. הוא עושה סטנדאפ קרוב לשלושים שנה, אבל התחיל להתפרסם בשנות האלפיים המוקדמות עם הופעות בתכנית של דייב שאפל, וספיישל חצי שעה בקומדי סנטרל. אני התחלתי לשמוע על ביל בר לפני כמה שנים, עם בום הסטנדאפ החדש שיצרה נטפליקס והתפקיד המשני שלו ב״שוברים שורות״. אנשים תיארו לי את הקומדיה שלו כ״תוקפנית״, ״עימותית״, ״לא פוליטקלי קורקט״. הכל מושגים שהרתיעו אותי. אני אדם רגיש, פמיניסט, קצת נמושה. יש שהיו קוראים לי ״ליבטארד קאק אס ג׳יי דבליו בטה מייל״. אני אף פעם לא אהבתי את הקומיקאים שאנשים קודם כל היו מתארים במושגים כאלה, לפני המילה ״מצחיק״. אבל ביל בר הוא באמת מצחיק.

אבל בכל זאת, מה הופך את בר לכל-כך מיוחד? אני לא הולך לחדש הרבה פה כשאני אגיד שזה האומץ שלו. בר נהנה מלשים את הקהל במקומות לא נוחים ואז לגרום להם לצחוק בכל מקרה. הקטע הכי מפורסם שלו בסגנון הזה הוא אולי הקטע על הכאת נשים, שאני יודע שבאופן אישי הציעו לי אותו עשרות פעמים ביוטיוב, גם לפני שהתחלתי לכתוב את הכתבה הזאת. בקטע בר חולק על הטענה ששמע ש״אין סיבה טובה להכות אישה״. בר טוען שזה לא נכון: יכולות להיות הרבה סיבות להכות אישה, אתה פשוט לא אמור לעשות את זה. נושא האלימות נגד נשים הוא נושא טעון מאוד, בעיקר בימים האלה, אבל בר מעלה כמה טיעונים טובים ועושה את זה דרך המדיום של הסטנדאפ. זה אף פעם לא מרגיש שאתה בהרצאה,  כמו שיכול להרגיש עם סטנדאפיסטים מסויימים. בר מלחיץ את הקהל ואז משחרר את הלחץ בעזרת בדיחות. וזה די מדהים לראות. אני לא מסכים עם מה שהוא אומר, אבל אני מבין מאיפה הוא בא, ואני צוחק איתו בדרך.

אני דווקא מעדיף את בר כשהוא עוסק בעניינים פחות חשובים וטעונים, אבל זה אני. לדוגמה קטע אחד שנתקלתי בו ונהניתי ממנו במיוחד הוא קטע על מאפינז. איזה נושא נחמד זה מאפינז!בקטע בר מספר על פעם בה הלך עם חברה שלו (כמובן, כל כך הרבה מקטעי הסטנדאפ שלו עוסקים או מגיעים איכשהו לחברה שלו) לשוק שבו הוא נתקל במוכרת מאפינים. בר מתחיל לדמיין בראשו אותו מועך אחד אחד את המאפינים עם האגרופים שלו ומצחקק לעצמו. זו כזו סיטואציה מוזרה, אך באותה זמן משהו שאני יכול להזדהות איתו. גם לי לפעמים יש מחשבות משונות כאלה של ״מה אם אני אעשה את הדבר הזה פתאום?״. אני יכול להזדהות עם זה יותר מרצון להכות נשים.

סגנון הדיבור המאוד ספציפי של בר זיכה אותו במהלך השנים למספר חיקויים. קומיקאי בשם טיילר פישר העלה כמה סרטוני יוטיוב שלו מחקה את בר בצורה די מדהימה. בר גם עשה את מה שלא כל קומיקאי יכול לעשות ונכנס לעולם המשחק עם תפקידים זכורים ב״שובר שורות״ ו״קרול שואו״.

 

ועכשיו הוא מגיע לתל-אביב, ואנחנו מזמינים אתכם להנות מהקומיקאי הבאמת מוכשר ומיוחד הזה, ב-15% הנחה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה ללכת לעמוד הפייסבוק שלנו ולהגיב על הפוסט עם הקטע האהוב עליכם של ביל בר. זה כל-כך פשוט! וכדאי!

Comments

comments

מה חשבת?